• 4
  • 7
  • 5
  • 6
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • BIEDRONKI

Indiańska wioska

Serdecznie zapraszam wszystkich rodziców,

na warszataty "W indiańskiej wiosce",

które odbędą się 

3 kwietnia ( środa) 2019

o godz 14:30

 

Marzec w Biedronkach

Zamierzenia dydaktyczne:

  1. Zwierzęta naszych pól i lasów
  2. Marcowa pogoda
  3. Wiosenn przebudzenie
  4. Ameryka Północna
  • wzbogacanie wiadomości na temat temat zwierząt i ich środowiska
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworów muzycznych
  • kształtowanie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni
  • poszerzenia wiedzy na temat ptaków
  • wzbogacania wiadomości na temat przyrody i zjawisk atmosferycznych
  • poznawanie zjawisk zachodzących w przyrodzie w marcu
  • rozwijanie spostrzegawczości
  • rozwijanie poczucia rytmu
  • rozwijanie kompetencji matematycznych
  • uwrażliwienie słuchu na brzmienie różnych instrumentów perkusyjnych
  • zainteresowanie dźwiękami muzyki relaksacyjnej
  • utrwalanie nazw kolorów
  • wzbogacanie wiadomości na tema położenia, krajobrazu, przyrody Ameryki Północnej
  • zapoznanie się z obyczajami i kulturą Indian Ameryki Północnej

Piosenki

Zwinna wiewióreczka

1. Zwinna wiewióreczka na drzewo umyka,

to zerka na dzieci, to do ich koszyka.

2. Chodźcie ze mną, proszę,dajcie mi orzeszka,

za to wam pokażę, kto na drzewie mieszka.

Ref.: Wiewióreczko miła, ja orzeszki mam,

bardzo proszę, wiewióreczko– orzeszka ci dam.

3. Wiewiórki rodzina w dziupli się schowała,

wesołą gromadką gości powitała.

4. Na co masz ochotę, wiewiórko, wybieraj.

Razem z dziećmi swymi do dziupli zabieraj.

Ref.: Wiewióreczko miła...

5. Będą to zapasyna czas długiej zimy,

dla ciebie, wiewiórko, oraz twej rodziny.

6. Domem twoim parki  i dziuple na drzewach,

nie zamieszkasz z nami – o tym wiedzieć trzeba.

Ref.: Wiewióreczko miła...

 

Deszczyk

1. Kapu-kapu, pada deszcz,

strugi lecą z nieba.

A ja jednak powiem wam:

martwić się nie trzeba.

Ref.: Weź parasol zaraz do ręki,

włóż na nogi kalosze.

Zanuć słowa tej piosenki

i wesoło ruszaj w drogę. (2 x)

2. Kap-kapu-kapu-kap,

deszczyk z nieba leci,

w kroplach deszczu,

nucąc tak,idą sobie dzieci.

Ref.: Weź parasol zaraz do ręki...

3. Kapu-kapu, pada deszcz,

wszystko mokre wkoło,

przez kałuże sobie skacz,

śmiejąc się wesoło.

Ref..: Weź parasol zaraz do ręki...

 

Spotkanie z wiosną

1. Ciepły wietrzyk powiał dzisiaj,

słychać świergot ptaków,

a w ogrodzie spotkać można

miłych przedszkolaków.

Ref.: Wiosna, wiosna

przyszła do nas,

bierzmy się za ręce.

Pośród młodej,

bujnej trawy

kwiatów coraz więcej.

 

 

ZEBRANIE

Drodzy Rodzice!

Serdecznie zapraszam na zebranie , które odbędzie się 8 lutego o godzine 17:00 w sali Biedronek.

Na zebraniu podsumuję I semestr oraz przedstawię plany na najbliższe miesiące.

 

Marta Balcerowska

Luty w Biedronkach.

Zamierzenia dydaktyczne:

1. Baśnie, bajki, bajeczki

2. Muzyka wokół nas

3. Nie jesteśmy sami w kosmosie

4. Karnawał/ Ameryka Południowa

 

  • poznajemy bajki i baśnie takiej jak "Jaś i Małgosia", "Trzy Małe Świnki", "Czerwony Kapturek"
  • ćwiczymy umiejętność słuchania ze zrozumieniem
  • ćwiczymy umiejętność  wypowiadania się na określony temat
  • zwiększamy zakres słownictwa
  • wzmacniamy zainteresowanie muzyką 
  • poznajemy różne instrumenty
  • wyrabiamy świadomość muzyczną
  • próbujemy grać na różnych instrumentach
  • wzbogacamy wiedzę o kosmosie i planetach
  • rozwijamy wyobraźnię
  • poznajemy nowy kontynent - Amerykę Południową
  • ćwiczymy małą motorykę
  • rozwijamy sprawność manualną
  • rozwijamy sprawność fizyczną
  • uczymy się nowych piosenek
  • ćwiczymy samodzielność 
  • BIERZEMY UDZIAŁ W BALIKU KARNAWAŁOWYM, KTÓREGO MOTYWEM PRZEWODNIM JEST "KARNAWAŁ W RIO" - 26.02

Piosenki:

Baśnie

1. Baśni słuchają dzieci

i dorośli też lubią baśnie.

Każdy chętnie posłucha

pięknej baśni, zanim zaśnie

 2. W baśniach mieszkają wróżki,

dobre elfy i czarodzieje, 

w baśniach z pomocą przyjdą

zawsze wierni przyjaciele.

 3. Baśnie to tajemnica,

w baśniach różne cuda i dziwy,

w baśniach świat całkiem inny,

nie do końca jest prawdziwy.

 

Na bębenku

1. Mam bębenek, ram-tam-tam,

przez dzień cały na nim gram:

bum, bum, bum, bum, raz, dwa, trzy,

teraz zagraj ze mną ty.

2. Mam bębenek, ram-tam-tam,

i z kolegą na nim gram:

bum, bum, bum, bum, raz, dwa, trzy,

teraz zagraj ze mną ty.

3. Mam bębenek, ram-tam-tam,

dla mamusi na nim gram:

bum, bum, bum, bum, raz, dwa, trzy,

teraz zagraj ze mną ty.

 

Trzej kosmici

1. Trzej kosmici, trzej kosmici

Przylecieli rankiem

Ten w talerzu, tamten w spodku,

trzeci leciał w dzbanku

ref.: Pierwszy - krągłe jajeczko

drugi - chrupka bułeczka

a ten trzeci drżący, chlupiący

jak ta kawa z mleczkiem

2. Trzej kosmici, trzej kosmici

wpadli przez okienko.

W pokoiku na stoliku

lądowali miękko

ref.: Pierwszy.....

 

Dzień Babci i Dziadka

Drodzy Rodzice!

Przypominam, że we wtorek, dnia 29 stycznia o godzinie 14:30, odbędzie się występ dzieci z okazji Dnia Babci i Dziadka. Prosiłabym o przyszykowanie dla dzieci odświętnego stroju na występ i pozostawienie go w szatni. Będziemy się przebierać po obiedzie. Jeśli ktoś odbiera dziecko wcześniej, prosiłabym aby już gotowe na występ, przyprowadzić najpóźniej do 14:15. Przedstawienie odbędzie się w łączonej sali na piętrze.

Marta Balcerowska

Styczeń w Biedronkach

  1. Mijają dni, miesiące, lata
  2. Zima i zwierzęta
  3. Babcia i dziadek
  4. Projekt teatr
  • dostrzegamy różnicę, pomiędzy wyglądem dziecka i osoby dorosłej
  • dostrzegamy rytmiczność występującą w przyrodzie
  • utrwalamy wiedzę na temat swojego wieku
  • zapoznajemy się z kalendarzem
  • poznajemy sposoby pomagania ptakom
  • wyrabiamy opiekuńczy stosunek do ptaków
  • rozwijamy postawy proekologiczne
  • poznajemy wygląda poszczególnych ptaków
  • rozwijamy więzi z rodziną
  • kształtujemy umiejętności odczuwania radości z przygotowania prezentu dla innych
  • kształtujemy postawę szacunku dla osób starszych
  • wzbudzamy zainteresowanie czasami dzieciństwa babci i dziadka
  • przygotowujemy się do przedstawienia z okazji Dnia Babci i Dziadka
  • zapoznajemy się z słownictwem: teatr, przedstawienie, aktor, rola.
  • rozwijamy kreatywność poprzez podejmowanie działań: ruchowych, językowych, plastycznych, muzycznych
  • rozpoczynamy naszą podróż dookoła świata pt.:"Poznajemy kontynenty " od Antarktydy.
  • bierzemy udział w przedstawieniu  "Pingwinkowa Rewolucja"
  • rozwijamy umiejętność działania w grupie
  • rozwijamy słownictwo
  • ćwiczymy koncentracje uwagi, pamięć, pewność siebie
  • ćwiczymy zdolności matematyczne
  • występujemy dla babci i dziadka - 29. 01.2019. godzina 14:30

 

Piosenki

Dokarmiamy ptaszki

1. W przedszkolnym ogrodzie

wielkie zamieszanie, 

karmnika przyfrunęły  ptaszki na śniadanie.

 Ref.: Hu, hu, ha, zima zła. 

Kto nam dziś ziarenka da? 

Hu, hu, ha, zima zła. 

Pusty brzuszek każdy ma.

 2. Dzieci dnia każdego

ptaki dokarmiają, 

ziarno niosą i słoninkę 

w karmniku wieszają.

Ref.: Hu, hu, ha

3. Ptaszki podziękują,

gdy wiosna nastanie, 

tirlu, tirlu, wiju, wiju,

 swym pięknym śpiewaniem.

 Ref.: Hu, hu, ha…

 

Babcia i dziadek

 1.Moja babcia lubi

w piłkę ze mną grać, 

opowiada bajki, 

kiedy idę spać.

Ref.: Bo z babcią, moi mili, 

wesoło spędzam czas, 

bo babcia często śmieje się 

i bardzo kocha nas. (2 x)

2. Dziadek – superfacet

 –  wciąż odwiedza mnie. 

Czyta wiele książek, 

zawsze wszystko wie.

Ref.: Bo z dziadkiem, moi mili,

 wesoło spędzam czas, 

bo dziadek często śmieje się 

i bardzo kocha nas. (2 x)

3. Dziś dla mojej babci

piękny prezent mam, 

uśmiech i buziaków

tysiąc babci dam.

Ref.: Bo z babcią, moi mili…

4. Piosenkę dla dziadka

dziś zaśpiewać chcę. 

Nigdy, drogi dziadku, 

nie zapomnę cię.

Ref.: Bo z dziadkiem, moi mili

Więcej artykułów…