• 7
  • 6
  • 4
  • 5
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • BIEDRONKI

Zebranie z rodzicami

Serdecznie zapraszam 13.02.2020r. na zebranie podsumowujące I semestr (sala czwerwonych biedonek)  :)

Bardzo proszę o przygotowanie odliczonej kwoty 95zł (grupowe 50zł, rada rodziców 45zł)

 

 

Pozdrawiam, Czekońska Ewelina

LUTY W BIEDRONKACH

1. Baśnie, bajki, bajeczki (10.02-14.02)
2. Muzyka wokół nas (17.02-21.02)
3. Nie jesteśmy sami w kosmosie (24.02-28.02)

 


• poznajemy bajki i baśnie takiej jak "Jaś i Małgosia", "Czerwony Kapturek"
• ćwiczymy umiejętność słuchania ze zrozumieniem
• ćwiczymy umiejętność wypowiadania się na określony temat
• zwiększamy zakres słownictwa
• rozwijamy umiejętność dostrzegania i kontynuowania rytmów
• wzmacniamy zainteresowanie muzyką
• poznajemy różne instrumenty
• wyrabiamy świadomość muzyczną
• próbujemy grać na różnych instrumentach
• wzbogacamy wiedzę o kosmosie i planetach
• rozwijamy umiejętność liczenia w zakresie trzech
• rozwijamy wyobraźnię
• ćwiczymy małą motorykę
• rozwijamy sprawność manualną
• rozwijamy sprawność fizyczną
• uczymy się nowych piosenek
• ćwiczymy samodzielność
• kształcimy prawidłowe nawyki żywieniowe ze szczególnym
podkreśleniem roli wody w codziennej diecie
• wprowadzenie dzieci w świat wartości uniwersalnych- przyjaźń

 

 

KALENDARIUM

13.02.2020 r. – zebranie z rodzicami godz. 16:30

14.02. 2020 r. - walentynki

19.02.2020 r. -teatrzyk w przedszkolu
spektakl teatru dla dzieci „arlekin”
pt. „Rybak i Żuraw”

26.02.2020 r. - spotkanie z higienistką

 

Piosenki

Baśnie

1. Baśni słuchają dzieci
i dorośli też lubią baśnie.
Każdy chętnie posłucha
pięknej baśni, zanim zaśnie

2. W baśniach mieszkają wróżki,
dobre elfy i czarodzieje,
w baśniach z pomocą przyjdą
zawsze wierni przyjaciele.

3. Baśnie to tajemnica,
w baśniach różne cuda i dziwy,
w baśniach świat całkiem inny,
nie do końca jest prawdziwy.

 

Na bębenku

1. Mam bębenek, ram-tam-tam,
przez dzień cały na nim gram:
bum, bum, bum, bum, raz, dwa, trzy,
teraz zagraj ze mną ty.

2. Mam bębenek, ram-tam-tam,
i z kolegą na nim gram:
bum, bum, bum, bum, raz, dwa, trzy,
teraz zagraj ze mną ty.

3. Mam bębenek, ram-tam-tam,
dla mamusi na nim gram:
bum, bum, bum, bum, raz, dwa, trzy,
teraz zagraj ze mną ty.

Trzej kosmici

1. Trzej kosmici, trzej kosmici
Przylecieli rankiem
Ten w talerzu, tamten w spodku,
trzeci leciał w dzbanku

ref.: Pierwszy - krągłe jajeczko
drugi - chrupka bułeczka
a ten trzeci drżący, chlupiący
jak ta kawa z mleczkiem

2. Trzej kosmici, trzej kosmici
wpadli przez okienko.
W pokoiku na stoliku
lądowali miękko
ref.: Pierwszy.....

 

 

 

STYCZEŃ W BIEDRONKACH

1. Szacunek jako grzeczność i troska o uczucia drugiej osoby (02-03.01)
2. Mijają dni, miesiące, lata (06.01-10.01)
3. Babcia i dziadek (13.01-17.01)
4. Zima i zwierzęta (20.01-24.01)
5. Teatr (27.01-31.01)

•wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych -szacunek i troska
•dostrzeganie różnicy, pomiędzy wyglądem dziecka i osoby dorosłej
• dostrzeganie rytmiczności występującej w przyrodzie
• utrwalenie wiedzy na temat swojego wieku
• rozwijanie koncentracji uwagi
• rozwijanie mowy
• rozwijanie pamięci muzycznej
• rozwijanie umiejętności liczenia
• kształtowanie umiejętności odczuwania radości z przygotowania prezentu dla innych
• kształtowanie postawy szacunku dla osób starszych
• rozwijanie percepcji słuchowej
• wzbudzanie zainteresowania zabawami z czasów dzieciństwa babć i dziadków
• przygotowywanie się do przedstawienia z okazji Dnia Babci i Dziadka
• zintegrowanie środowiska rodzinnego dziecka i środowiska przedszkolnego;
• poznawanie sposobów pomagania ptakom
• wyrabianie opiekuńczego stosunku do ptaków
• poszerzenie wiedzy dotyczącej żywienia zwierząt zimą
• rozwijanie intuicji geometrycznej
• rozwijanie postaw proekologicznych
• poznanie wyglądu poszczególnych ptaków
• zapoznanie się z słownictwem: teatr, przedstawienie, aktor, rola
• rozwijanie kreatywności dzieci poprzez podejmowanie działań: ruchowych, językowych, plastycznych, muzycznych
• rozwijamy umiejętność działania w grupie
• rozwijanie słownictwa
• nabywanie pewności siebie

 

 

09.01- balik karnawałowy (strój dowolny)

13.01- teatrzyk „Co z tym reniferem?”

17.01- występ dzieci z okazji  Dnia Babci i Dziadka godz.14:00

22.01-spotkanie z higienistką


PIOSENKI

1. Smutny czy wesoły?

1. Kiedy słoneczko na niebie świeci,
wtedy wesołe są wszystkie dzieci.
Kiedy deszcz pada i jest ponuro,
każdy jest smutny i ma zły humor.

Ref. Raz i dwa, raz i dwa la, la, la, la, la, la, la, la.
Raz i dwa, raz i dwa, różne nastroje każdy ma.

2. Kiedy się złoszczę na mego brata,
to wtedy smutną minę ma tata.
Kiedy się boję, drżą mi kolana,
wiem, że pomoże mi wtedy mama.

Ref. Raz i dwa, raz i dwa….

3. Mogę być smutny, albo wesoły,
a czasem złościć się też potrafię.
Biegnę do taty, kiedy się boję,
cieszę się bardzo, gdy on jest ze mną.

Ref. Raz i dwa, raz i dwa….

2. Babcia i dziadek

1.Moja babcia lubi
w piłkę ze mną grać,
opowiada bajki,
kiedy idę spać.

Ref.: Bo z babcią, moi mili,
wesoło spędzam czas,
bo babcia często śmieje się
i bardzo kocha nas. (2 x)

2. Dziadek – superfacet
– wciąż odwiedza mnie.
Czyta wiele książek,
zawsze wszystko wie.

Ref.: Bo z dziadkiem, moi mili,
wesoło spędzam czas,
bo dziadek często śmieje się
i bardzo kocha nas. (2 x)

3. Dziś dla mojej babci
piękny prezent mam,
uśmiech i buziaków
tysiąc babci dam.

Ref.: Bo z babcią, moi mili…

4. Piosenkę dla dziadka
dziś zaśpiewać chcę.
Nigdy, drogi dziadku,
nie zapomnę cię.

Ref.: Bo z dziadkiem, moi mili...

3. Dokarmiamy ptaszki

1. W przedszkolnym ogrodzie
wielkie zamieszanie,
karmnika przyfrunęły ptaszki na śniadanie.

Ref.: Hu, hu, ha, zima zła.
Kto nam dziś ziarenka da?
Hu, hu, ha, zima zła.
Pusty brzuszek każdy ma.

2. Dzieci dnia każdego
ptaki dokarmiają,
ziarno niosą i słoninkę
w karmniku wieszają.

Ref.: Hu, hu, ha

3. Ptaszki podziękują,
gdy wiosna nastanie,
tirlu, tirlu, wiju, wiju,
swym pięknym śpiewaniem.
Ref.: Hu, hu, ha…

 

4.Sypie śnieg

1. Sypie śnieg, sypie śnieg,
sypie biały śnieżek.
Raz nasypie się do butów,
raz jest za kołnierzem.

2. Pada śnieg, pada śnieg,
biały śnieżek pada.
Biały bałwan śnieżne bajki
dzieciom opowiada.

3. Prószy śnieg, prószy śnieg,
biały śnieżek prószy.
Już ozdobił gwiazdeczkami
zającowi uszy.

 

Drodzy Rodzice

Dzieci dnia 18.12.2019 r. (ŚRODA)
przychodzą do przedszkola UBRANE W ODŚWIĘTNY STRÓJ :)

pozdrawiam Czekońska Ewelina

Ubiór dzieci na 10.12 (zajęcia otwarte z rodzicami)


Drodzy Rodzice
proszę , aby dzieci na 10.12 (wtorek) miały uszykowane ubranie na przebranie (podpisane, pozostawione w szatni)

w miarę możliwości na biało

dziewczynki (białe rajstopy, biała spódniczka lub sukienka, biała bluzka)
chłopcy (jasne spodnie, biała bluzka najlepiej gładka)

Czekońska Ewelina

GRUDZIEŃ W BIEDRONKACH

1. Jak wyglądał świat przed milionami lat
2. Idzie zima ze śniegiem
3. W oczekiwaniu na święta

-poznawanie prehistorycznych zwierząt i roślin występujących na Ziemi przed milionami lat
-wzbogacanie wiedzy o dinozaurach;
-rozwijanie koncentracji uwagi;
-rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
-słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów
-kształtowanie poczucia rytmu;
-rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na utworze muzycznym
-liczenie w zakresie 3, w aspektach głównym, stopniowanie przymiotnika duży
-rozwijanie mowy;
-rozwijanie orientacji przestrzennej
-dekorowanie sali oraz choinki
-zapoznanie z tradycją mikołajek (wyglądem, atrybutami św. mikołaja)
-dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie zimą
-rozwijanie umiejętności klasyfikowania
-rozwijanie słuchu fonematycznego
-rozwijanie spostrzegawczości
-rozwijanie sprawności manualnych
-poznawanie elementów pogody charakterystycznych dla zimy
-wzbogacanie wiedzy o świętach Bożego Narodzenia
-poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
-rozwijanie umiejętności liczenia
-rozpoznawanie i nazywanie kolorów
-wprowadzenie dzieci w świat wartości miłość i solidarność


W GRUDNIU

*06.12 - Mikołajki

*10.12 - zajęcia otwarte z udziałem rodziców połączone z akcją charytatywną

*18.12 - wigilia grupowa  (elegancki strój)

*19.12 - teatrzyk świąteczny dla dzieci bez udziału rodziców

 

PIOSENKI

1. Kto widział dinozaura?
2. Zima
3. Choinka

1. Kto widział dinozaura?

1. Bardzo dawno temu,
dinozaury żyły,
groźne, niebezpieczne
wszystkie bardzo były

ref.: Dino, dino , dinozaury
z opowiadań znamy
w parkach rozrywki
dzisiaj je spotkamy

2. Każdy z nich ogromny,
podobny do smoka
czasem zwinnie w morzu,
pływał niczym foka
re.: Dino, dino...

3. Dzisiaj ich już nie ma
i niech tak zostanie,
o bajkowym dino,
opowiem dziś mamie
re.: Dino, dino...

 

2. Zima

1. Lecą kule śniegowe,
Julka mknie na sankach,
lepią dzieci ze śniegu
pięknego bałwanka

Ref.: Zatańczymy, bałwanku,
baw się razem z nami,
teraz biegać będziemy
pomiędzy drzewami (2x)

2. Wyszedł z lasu zajączek
i sarenka mała
bo bałwanka ze śniegu
jeszcze nie widziała.
Ref.: Zatańczmy...

3.Nasz bałwanek się cieszy:
jak tu pięknie w lesie,
śmiech wesoły daleko
echo leśne niesie
Ref. Zatańczmy...

 

 

3. Choinka

1. Pachnąca, zielona,
przybyła dziś do nas.
Witamy cię wszyscy,
choinko zielona.
Ref.: Kiedy pierwsza gwiazdka
na niebie zaświeci,
kolędę zanucą
z rodzicami dzieci (2x)

2. Na niej bombki, łańcuch,
malutkie serduszka,
pachnące pierniczki
i małe jabłuszka
Ref.: Kiedy pierwsza gwiazdka...

3. Nasza choineczka
pięknie przystrojona,
kolorowym blaskiem
zamruga dziś do nas.
Ref.: Kiedy pierwsza gwiazdka...

 




Więcej artykułów…