• 5
  • 7
  • 4
  • 6

Materiały dydaktyczne na miesiąc czerwiec

Materiały dydaktyczne na miesiąc czerwiec:

 

I. "Święto dzieci":

 

- rozwijanie mowy,

- porównywanie liczebności zabawek,

- umuzykalnienie dzieci,

- rozwijanie sprawności manualnej,

- zintegrowanie dzieci.

 

II. " "Pomorze":

- umuzykalnienie dzieci,

- rozwijanie wiedzy na temat krajobrazu nadmorskiego,

- rozwijanie wiedzy na temat zajęć ludności, a także miejscowości nadmorskich,

- "Piękna nasz Polska cała" - rozwijanie przynależności narodowej,

   wzmacnianie więzi rodzinnej,

- uświadomienie potrzeby dbania o bezpieczeństwo i wprowadzenie zasad bezpieczeństwa

  podczas kąpieli wodnych i słonecznych.

 

III. "Moje podwórko":

 

- rozwijanie mowy,

- rozwijanie umiejętności liczenia,

- umuzykalnienie dzieci,

- rozwijanie sprawności manualnej,

- rozwijanie mowy i myślenia.

 

IV. "Nadchodzą wakacje":

 

- rozwijanie mowy,

- rozwijanie umiejętności liczenia,

- umuzykalnienie dzieci,

- rozwijanie sprawności manualnej.

 

Piosenki na miesiąc czerwiec

Piosenki na miesiąc czerwiec:

 

I. "Co kto lubi?"

 

1. Jabłka w cieście lubi Grześ,

    a ja wolę budyń jeść.

    Każdy przecież co innego

    ma ulubionego.

2. Grzesiek lubi gonić psa,

    ja za piłką hopsasa.

    Każdy przecież co innego

    ma ulubionego.

3. Grzesiek do rakiety wsiadł,

    a ja pieszo zwiedzam świat.

    Każdy przecież co innego

    ma ulubionego.

4. Ja coś lubię, a ty nie,

    ty coś wolisz, a ja nie.

    Każdy lubi co innego

    i to sprawa jego.

 

II. "Nasze polskie ABC"

 

1. Już w przedszkolu dzieci wiedzą

    co to Wisła, co to Bałtyk

    że na Śląsku leży węgiel a znów góry to są Tatry.

    

    Taki polski elementarz,

    raz zobaczysz i pamiętasz.

 

    Nasze polskie ABC

    każde dziecko o nim wie,

    wchodzi w głowę, wchodzi w serce

    jak literka po literce,

    coraz lepiej czytasz je, nasze polskie ABC.

 

    Kiedy będę taki duży

    jak na przykład są rodzice,

    z książek, z kina i z podróży

    poznam kraju okolice.

 

    Jak zakładka Wisły wstążka,

    no a Polska jest jak książka.

 

    Nasze polskie ABC

    każde dziecko o nim wie,

    wchodzi w głowę, wchodzi w serce

    jak literka po literce,

    coraz lepiej czytasz je, nasze polskie ABC.

 

III. "Z motylem na głowie"

 

1. Mały człowiek tak jak ja też zachcianki swoje ma.

    Więc wam powiem bardzo szczerze: lubię jeździć na rowerze.

 

Ref.: Jadę na rowerze z tatą, wokół nas zielone lato.

        Motyl usiadł mi na głowie, pluszcze woda w leśnym rowie.

        Jadą sobie dwa rowery, błyszczą w słońcu koła cztery.

        Z tatą nigdy się nie boję, tak nam dobrze jest we dwoje.

 

2. Czapka z daszkiem kryje mnie, na tej czapce kropki dwie.

    A na nosie, to nie czary, na słoneczko okulary.

 

Ref.: Jadę na rowerze z tatą, wokół nas zielone lato.

        Motyl usiadł mi na głowie, pluszcze woda w leśnym rowie.

        Jadą sobie dwa rowery, błyszczą w słońcu koła cztery.

        Z tatą nigdy się nie boję, tak nam dobrze jest we dwoje.

 

3. Jedzie ze mną pluszak pies, w torbie coś pysznego jest.

    Żuję gumę, mrużę oczy, a mój rower wciąż się toczy.

 

Ref.: Jadę na rowerze z tatą, wokół nas zielone lato.

        Motyl usiadł mi na głowie, pluszcze woda w leśnym rowie.

        Jadę sobie dwa rowery, błyszczą w słońcu koła cztery.

        Z tatą nigdy się nie boję, tak nam dobrze jest we dwoje.

"Dzień mamy i taty"

DRODZY RODZICE!

Serdecznie zapraszam na "Dzień mamy i taty", który odbędzie się 12 czerwca o godzinie 14.30  w sali "Tygrysków".

"Dzień babci i dziadka"

Serdecznie zapraszam wszystkie babcie i wszystkich dziadków

na uroczystość z okazji "Dnia babci i dziadka", która odbędzie się

dnia 23 stycznia (poniedziałek) o godzinie 14,00 w sali "Tygrysków".

 

Pozdrawiam

Rynkowska Katarzyna

ROZKŁAD DNIA

6.30 - 7.45 - Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i inne.

7.45 - 8.15 - Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym.

8.15 - 8.30 - Zestaw ćwiczeń porannych i czynności higieniczno-porządkowe.

8.30 - 9.00 - I śniadanie.

9.00 - 10.00 - Zajęcia dydaktyczne.

10.00 - 10.30 - Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dudaktyczne i inne. Pobyt na dworze.

10.45 - 11.00 - Zabawa ruchowa i czynności higieniczno-porządkowe.

11.00 - 11.30 - II śniadanie.

11.30 - 12.30 - Przygotowanie do leżakowania. Odpoczynek maluchów. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery.

12.45 - 13.00 - Czynności higieniczno-porządkowe. Przygotowanie do obiadu.

13.00 - 13.30 - Obiad.

13.30 - 14.00 -  Bajkoterapia, ćwiczenia relaksacyjne.

14.00 - 15.00 - Zajęcia dodatkowe wspierające rozwój dziecka.

15.00 - 17.00 - Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym lub w sali. Prace w kącikach zainteresowań.

Witam rodziców czerwonych biedronek

Witam na stronie "Czerwonych biedronek", będe tu zamieszczać informacje z życia grupy, planowanych imprez oraz zamieszczać zdjęcia tak, aby byli Państwo na bieżąco.

Pozdrawiam

Rynkowska Katarzyna