• 6
  • 4
  • 5
  • 7
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • NIEDZWIADKI

Wycieczka

Drodzy Rodzice

15 listopada (piątek) odbędzie się wycieczka do Swarzędzkiego Centrum Historii i Sztuki. Wycieczka jest bezpłatna.

Pozdrawiam

N.Jezierna-Kuraszyńska

Piosenki-listopad

Moja mama

 

1.

Moja mama tak świetnie gotuje,

na komputerze się zna.

I o świecie wie prawie wszystko,

taka mama to prawdziwy skarb.

 

Ref.:

A kiedy mocno przytuli do serca,

wiem, że mnie kocha jak nikt,

I ja mamę kocha najmocniej jak umiem,

ze wszystkich swoich sił

 

2.

Tylko mama podpowie, doradzi

i zawsze pomoże mi,

bo jest blisko, bo jest tuż obok,

wciąż mnie uczy, jak dobrze mam żyć.

 

Ref.:

A kiedy...

 

3.

Właśne ona prowadzi przez życie,

mam przecież tak mało lat.

Mówi, co złe, a co jest dobre,

z moją mamą poznaję cały świat,

 

Ref.:

A kiedy...

 

 

Maluję wielki dom

 

1.

Maluję wielki dom. Ściany ma, okna ma, dach czerwony.

A przed domem koty dwa, a w ogródku: mama i ja!

 

Ref.:

Serduszka biją nam jak żywe: puk, puk, puk, puk.

Mój dom po prostu jest prawdziwy, bezpiecznie jest tu.

 

2.

Nad domem słońce lśni, ptaki dwa lecą gdzieś nad chmurami.

Tata z bratem w piłkę gra, a w ogródku: mama i ja!

 

Ref.:

Serduszka biją...

 

3.

Za oknem rośnie las, posród drzew idzie jeż i sarenka.

Babcia koszyk grzybów ma, a w ogródku mama i ja!

 

Ref.:

Serduszka biją...

 

4.

Już dom gotowy mam! Taki dom, duży dom dla rodzinki.

Dziadek jeszcze niesie psa, a w ogródku: mama i ja!

 

Ref.:

Serduszka biją...

 

 

Kundelek Felek

 

1.

Kundelek Felek często się smuci,

że jego pani o domu nie wróci.

I bardzo tęskni, i wciąż pamięta,

bo takie właśnie są wszystkie zwierzęta.

 

Ref.:

Kundele Felek ma nos jak kartofelek.

Ma uszy jak miotełki, pazurki jak widełki.

I takie wielkie, gorące serce Felek ma,

że wielką miłość wszystkim z niego da!

 

2.

Kundelek Felek z radości szczeka

i piłkę goni, gdy ta mu ucieka.

A kiedy burza, deszcz pada z nieba,

to Felka mocno przytulić trzeba!

 

Ref.:

Kundelek Felek...

 

3.

Kundelek Felek zły bywa czasem

i wtedy warczy jak traktor pod lasem.

Więc szybko podaj mu psie pyszności,

a wtedy miną mu pieskowe złości.

 

Ref.:

Kundelek Felek...

 

4.

Choć nic nie mówią nasze zwierzaki,

to chcą opieki i twojej uwagi.

Bo każde czuje swego człowieka,

kocha, tęskni, i zawsze czeka.

 

Ref.:

Kundelek Felek...

 

 

Uśmiechnij się do sera

 

1.

Marudzisz czasem tak, że mamie słów już brak

i cały świat jest zły, tak jak ty.

I ciągle mówisz: nie! I obiad też jest be!

Więc rade dobrą dam dzisiaj ci.

 

Ref.:

Uśmiechnij się do sera, uśmiechnij się do mleka,

kiełbaska pyszna też na ciebie czeka.

Pokochaj pomidorki, pokochaj kalafiorki,

pomachaj do marchewki już z daleka.

Gdy zdrowi chcemy być, to trzeba wszystko jeść,

na spacer co dzień iść i dobry humor mieć,

 

2.

Posłuchaj mamy, bo jarzynki zdrowe są

i dadzą siłę ci - raz, dwa, trzy!

Owoców słodki sok przez cały długi rok

uśmiechu doda i otrze łzy.

 

Ref.:

Uśmiechnij się,,,

 

3.

Nikt nie chce smutnym być, urosnąć każdy chce.

Lecz jak to zrobić, gdy mówisz: nie?

Więc szybko powiedz: tak! To przecież lepiej brzmi!

A za maruda zamkniesz już drzwi!

 

Ref.:

Uśmiechnij się...

 

 

Zamierzenia dydaktyczne-listopad

1.Moja rodzina

2.Mój dom

3.Moje prawa i obowiązki

4.Moje zdrowie i bezpieczeństwo

-rozwijanie mowy,

-budzenie szacunku dla rodziców za to, co dają dzieciom,

-rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

-rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,

-poznawanie litery i: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej; utrwalanie poznanych liter

-utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur,

-rozwijanie umiejętności liczenia,

-poznawanie zapisu cyfrowego liczby 4,

-rozwijanie szybkości i zwinności,

-rozwijanie umiejętności wokalnych,

-wyrabianie poczucia świadomości ruchu,

-rozwijanie sprawności manualnych,

-wykorzystanie w pracy materiałów odpadowych,

-poznawanie wartości magnetycznych magnesu,

-budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną,

-rozwijanie słuchu fonematycznego,

-podawanie cech rodziców,

-uświadamianie, że zabawy dawne i obecne są bardzo podobne,

-rozwijanie sprawności fizycznej,

-rozwijanie umiejętności liczenia i szeregowania,

-utrwalenie poznanych zapisów cyfrowych liczb,

-określanie miejsca spółgłoski t w słowie,

-zapoznanie z litera t: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

-poznawanie zapisu cyfrowego liczby 5,

-rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

-dostrzeganie i kontynuowanie rytmu,

-sprawne reagowanie na sygnały- słowne i muzyczne,

-poznawanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych,

-poznawanie zwyczajów kotów i psów,

-rozwijanie narządów artykulacyjnych,

-ćwiczenia drobnych ruchów rąk,

-utrwalanie nazewnictwa urządzeń elektrycznych i ich zastosowania w domu,

-uświadamianie dzieciom ich praw,

-odkrywanie litery d: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,

-poznawanie cech trójkąta,

-wprowadzenie znaków: równości, mniejszości i większości,

-utrwalanie kroku poloneza,

-utrwalanie poznanych praw,

-przybliżanie zjawiska przewodnictwa cieplnego,

-poznawanie materiałów, które przewodzą ciepło,

-zapoznanie z Międzynarodowym Dniem Praw Dziecka,

-zachęcanie do zdrowego stylu życia,

-odkrywanie litery k: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej

-zachęcanie do dbania o czystość,

-poznawanie zapisu cyfrowego liczby 6,

-rozwijanie aparatu głosowego,

-zachęcane do wykonywania prostych potraw,

-przestrzeganie zasad higieny podczas wykonywania kanapek,

-uwrażliwianie dzieci na sytuacje, które nie sprzyjają bezpieczeństwu,

-uświadamianie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby,

-zachęcanie do dbania o zęby

Zamierzenia dydaktyczne-październik

Zamierzenia dydaktyczne na miesiąc październik

-rozwijanie mowy,

-rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłów,

- dostrzeganie różnic między polem, sadem i ogrodem,

- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej,

- poznawanie litery O,

-wprowadzenie pojęcia samogłoska i spółgłoska,

- rozwijanie sprawności fizycznej,

- rozwijania umiejętności klasyfikowania,

- poznanie cech kwadratu,

- rozwijanie umiejętności liczenia,

- poznanie zapisu cyfrowego liczb: 1,2,3,

- rozwijanie słuchu muzycznego,

- reagowanie ruchem na określone sygnały,

- rozwijanie umiejętności obserwowania,

- rozpoznawanie i nazywanie warzyw,

- rozwijanie słuchu fonematycznego,

- odkrywanie litery A,

- poznawanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy,

- poznawanie zapasów wiewiórki,

- rozwijanie umiejętności wokalnych,

- orientowanie się w instrukcji,

- odczuwanie i wytwarzanie dźwięków,

- zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,

- rozwijanie narządów artykulacyjnych,

- utrwalanie nazw ptaków odlatujących do cieplych krajów,

- odkrywanie litery M,

- utrwalanie poznanych liter,

- poznanie właściwości fizycznych gliny i piasku, 

- zapoznanie z produktami otrzymanymi z gliny i z piasku,

- orientowanie się w schemacie części ciała drugiej osoby,

- kształtowanie poczucia rytmu,

- rozwijanie zwinności i szybkości,

- rozwijanie pamięci muzycznej,

- wyrabianie zdolności koncentracji podczas działania,

- poznanie zwierząt: owca, baran,

- poznanie pochodzenia wełny,

- poznanie wyrobów z wełny,

- poznanie sposobu otrzymywania papieru,

- poznanie pogody, która jest późną jesienia,

- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,

- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

- poznawanie cech prostokąta,

- utrwalanie poznanych figur,

- rozwijanie gibkości i zwinności,

- poznawanie kolorów tęczy,

- zwracanie uwagi na ubieranie się odpowiednio do pogody,

- rozwijanie zainteresowania przyrodą nieożywioną,

- poznawanie zjawisk przyrodniczych,

- poznawanie procesu obiegu wody w przyrodzie,

- poznawanie oznak jesieni,

- interpretowanie ruchem tekstu literckiego,

 

dyżur w lipcu

DRODZY RODZICE!

 

Informuję, że dyżur dla dzieci zapisanych z naszego przedszkola na miesiąc lipiec do Przedszkola "Malowany Konik" będzie odbywał się w  budynku Przedszkola "Zaczarowana Podkowa".

 

Pozdrawiam

 

Rynkowska Katarzyna

Jezierna-Kuraszyńska Natalia

WODA

DRODZY RODZICE!

W przedszkolu dostępna jest przez cały czas woda oraz inne napoje, proszę o  nie przynoszenie bidonów z piciem.

 

Pozdrawiam

 

Rynkowska Katarzyna

                                                                                                 Jezierna-Kuraszyńska Natalia

Więcej artykułów…