• 5
  • 7
  • 6
  • 4
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • NIEDZWIADKI

role na dzień babci i dziadka

KOCHANI RODZICE!

 

W związku z trwającymi przygotowaniami do uroczystości z okazji "Dnia Babci i Dziadka", a także zbliżającymi się feriami jesteśmy zmuszone prosić Państwa o pomoc w nauce ról. Dlatego też każde dziecko otrzyma rolę do nauki w domu. Role będą rozdawane do szatni, jeżeli ktoś z Państwa chciałby ją dostać drogą mailową, proszę o kontakt pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę o jej ćwiczenia, a także zachowanie tajemnicy przed dziadkami. Motywem przewodnim przedstawienia w tym roku jest "Jak to z dziadkiem i babcią było..."

 

Pozdrawiam

 

Rynkowska Katarzyna

Jezierna-Kuraszyńska Natalia

zdjęcie na dzień babci i dziadka

KOCHANI RODZICE!

 

W związku ze zbliżającą się uroczystością z okazji "Dnia Babci i Dziadka" bardzo proszę, aby do 11 stycznia każde dziecko przyniosło zdjęcia swoich babć i dziadków. Para może mieć zdjęcie razem, mogą być także zdjęcia pojedyncze. Potrzebne nam to będzie do pracy plastycznej, która wykorzystana będzie w jednym z tańców. Proszę, aby zdjęcia były w opisanej kopercie. W przypadku zdjęć pojedynczych proszę o ponumerowanie: np nr 1 babcia, nr 1 dziadek; nr 2 babcia, nr 2 dziadek, wówczas ułatwi mi to ustalenie par.

PROSZĘ O TERMINOWE PRZYNOSZENIE ZDJĘĆ!

 

Pozdrawiam

Rynkowska Katarzyna

Jezierna-Kuraszyńska Natalia

DZIEŃ BABCI I DZIADKA

DRODZY RODZICE!

 

Serdecznie zapraszamy wszystkie Babcie i wszystkich Dziadków na uroczystość z okazji ich święta,

która odbędzie się dnia 04.02.19 r. o godzinie 14.30

w sali "Pomarańczowych tygrysów".

 

Zapraszamy

Brązowe niedźwiadki

wraz z Panią Kasią, Natalią i Agatą

piosenki na miesiąc styczeń

PIOSENKI NA MIESIĄC STYCZEŃ

 

I. "Czasolot"

 

1. Gdy przyszliśmy do przedszkola, to był wrzesień.

    To był wrzesień, a z nim jesień tak złota jak słońce.

    Gdy wakacje się zbliżają, to jest czerwiec.

    To jest czerwiec, a znim lato gorące, pachnące.

    A co potem, co będzie potem?

    Polecimy sprawdzić to czasolotem!

 

Ref.: Czaso - czaso- czasolot to pojazd, co nie widać go.

        Kiedy wsiadasz, wrzesień jest, jesieni start i lata stop!

        Potem października bieg i bieg listopada.

        Grudzień, styczeń niosą śnieg, zima bajki gada.

       Wiosną marzec, kwiecień, maj i prawie koniec lotu.

       Czerwiec niesie lata czar - wysiadka z czasolotu!

       Lipiec - hop! Sierpień - prask!

       I znów mamy września czas!

 

2. Kiedy przyszłam do przedszkola, byłam mała.

    Taka mała, że pod stołem mieściłam się cała.

     Gdy przyszedłem do przedszkola, byłem mały.

     Taki mały, że pod krzesłem mieściłem się cały.

     A potem, co będzie potem?

     Polecimy sprawdzić to czasolotem!

 

Ref.: Czaso - czaso- czasolot to pojazd, co nie widać go.

        Kiedy wsiadasz, wrzesień jest, jesieni start i lata stop!

        Potem października bieg i bieg listopada.

        Grudzień, styczeń niosą śnieg, zima bajki gada.

       Wiosną marzec, kwiecień, maj i prawie koniec lotu.

       Czerwiec niesie lata czar - wysiadka z czasolotu!

       Lipiec - hop! Sierpień - prask!

       I znów mamy września czas!

 

3. A w ogrodzie przy przedszkolu rosły róże.

    Były małe, malusieńkie, a teraz są duże.

    A to drzewko, które miało małe listki,

    tak urosło, że w dzień skwarny cień rzuca dla wszystkich.

    A co potem? Co będzie potem?

    Polecimy sprawdzić to czasolotem!

 

Ref.: Czaso - czaso- czasolot to pojazd, co nie widać go.

        Kiedy wsiadasz, wrzesień jest, jesieni start i lata stop!

        Potem października bieg i bieg listopada.

        Grudzień, styczeń niosą śnieg, zima bajki gada.

       Wiosną marzec, kwiecień, maj i prawie koniec lotu.

       Czerwiec niesie lata czar - wysiadka z czasolotu!

       Lipiec - hop! Sierpień - prask!

       I znów mamy września czas!

 

II. "Pomóż ptakom"

 

1. Zastukały ptaszki w okno:

   "Hejże, hejże, dzieci!

    Zima mrozem postraszyła,

    śnieżek z nieba leci!

 

Ref.: Dajcie ptaszkom ziarnek

         i okruszków chleba!

         Gdy na dworze zima,

         ptakom  pomóc trzeba!"

 

2. Tata zbija z desek karmnik,

    chleb szykuje mama,

    słonecznika ziarnka dzieci

    wsypią tutaj zaraz.

 

Ref.: Dajcie ptaszkom ziarnek

         i okruszków chleba!

         Gdy na dworze zima,

         ptakom  pomóc trzeba!"

 

III. "Kraina babci i dziadka"

 

1. Mama w pracy, tata w pracy, mało widzą nas.

    Ale za to babcia z dziadkiem zawsze mają czas.

    Mama w biegu, tata w biegu, śpieszą się co dnia.

    Ale za to  babcia z dziadkiem mają niezły plan!

     Drzwi krainy czarodziejskiej otwierają nam!

 

Ref.: A tam lody kolorowe i zabawki odlotowe,

         karuzela i spacer z psem,

         wszystko wyczarował dziadek z babcią, ja to wiem!

         A tam kotki jak kłębuszki, a tam bitwa na poduszki.

         Potem pizza, a może dżem?

         Wszystko wyczarowała dziadek z babcią, ja to wiem!

 

2. Mama stara się jak może, by być bliżej nas,

    ale ciągle goni, goni ją ten wstrętny czas!

    Tata stara się jak może, aby z nami być,

    ale trudno jest na co dzień tak spokojnie żyć.

    Babcia z dziadkiem zapraszają, by się u nich skryć!

 

Ref.: A tam lody kolorowe i zabawki odlotowe,

         karuzela i spacer z psem,

         wszystko wyczarował dziadek z babcią, ja to wiem!

         A tam kotki jak kłębuszki, a tam bitwa na poduszki.

         Potem pizza, a może dżem?

         Wszystko wyczarowała dziadek z babcią, ja to wiem!

 

przewidywane osiągnięcia dzieci na miesiąc styczeń

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI NA MIESIĄC STYCZEŃ

 

I. "Poznajemy kontynenty-Antarktyda":

 

- poznaje położenie kontynentu na mapie świata,

- poznaje faunę i florę kontynenty,

- poznanie stacji badawczych i ich celu.

 

II. "Mijają dni, miesiące, lata...":

 

- poznawanie wybranych tradycji związanych z nastaniem Nowego Roku,

- wzbogacanie doświadczeń estetycznych, kształtowanie umiejętności plastycznych,

- wzbogacanie wiedzy na temat kalendarza i jego znaczenia,

- poznawanie właściwości fizycznych niektórych substancji, pobudzanie zmysłów,

- rozumienie sensu informacji podanych w formie uproszczonych rysunków,

- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej,

- nabywanie umiejętności skupiania uwagi na przekazie literackim,

- poszerzenie wiadomości dotyczących miesięcy i pór roku,

- przyporządkowanie miesięcy do poszczególnych pór roku,

- wyrabianie zdolności twórczych dzieci,

- reagowanie na ustalone sygnały,

- utrwalanie nazw dni tygodnia,

- rozumienie pojęcia czasu poprzez dostrzeganie stałego następstwa dni i nocy oraz pór roku,

- dostrzeganie znaczenia pracy wykonywanej w nocy,

- utrwalanie wiadomości na temat charakterystycznych cech poszczególnych pór roku,

- rozwijanie sprawności manualnej,

- rozwijanie umiejętności wokalnych.

 

III. "Zima i zwierzęta":

 

- utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabaw zimowych,

- rozwijanie słuchu fonematycznego,

- zdobywanie doświadczeń plastycznych,

- wzbogacenie wiadomości na temat wybranych gatunków ptaków,

- rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego,

- stwarzanie sytuacji edukacyjnych wymagających wypowiadania się,

- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej,

- rozwijanie mowy,

- rozumienie konieczności dokarmiania ptaków zimą,

- organizowanie warunków do doświadczeń i zabaw badawczych,

- reagowanie ruchem na dźwięki różnej długości i wysokości,

- rozwijanie umiejętności wokalnych,

- rozpoznawanie zwierząt charakterystycznych dla danego środowiska,

- rozumienie konieczności dokarmiania zwierząt leśnych zimą,

- zapoznanie z pracą leśnika,

- wzbogacanie wiadomości na temat Arktyki,

- rozwijanie umiejętności rachunkowych, utrwalanie znajomości figur geometrycznych,

- tworzenie zbiorów na podstawie podanych cech,

- rozwijanie sprawności manualnej.

 

IV. "Babcia i dziadek":

 

- utrwalanie tradycji na temat tradycji związanych z karnawałem,

- rozwijanie kompetencji społecznych - zachęcanie do poznawania innych i opowiadania o sobie na forum grupy,

- rozwijanie sprawności manualnej,

- kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do starszych,

- rozwijanie pamięci i uwagi,

- rozwijanie sprawności ruchowej,

- rozwijanie umiejętności budowania poprawnych wypowiedzi na określony temat,

- orientowanie się, jakie istnieje pokrewieństwo w rodzinie,

- utrwalanie nowej piosenki,

- utrwalanie układu ruchowego do piosenki,

- wzbudzanie zainteresowania członkami najbliższej rodziny,

- rozwijanie logicznego myślenia,

- ćwiczenie orientacji na kartce papieru,

- utrwalanie kształtów i nazw figur geometrycznych,

- posługiwanie się w celowo stworzonych sytuacjach liczebnikami w aspekcie kardynalnym.

przewidywane osiągnięcia dzieci na miesiąc grudzień

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI NA MIESIĄC GRUDZIEŃ:

 

I. Jak wyglądał świat sprzed milionów lat:

 

- wprowadzenie w świat techniki i rozwoju na przestrzeni lat,

- porównywanie różnych projektów tego samego przedmiotu, próby oceniania ich wyglądu i funkcjonalności,

- rozwijanie słuchu fonematycznego,

- rozwijanie sprawności manualnej,

- rozwijanie mowy,

- wzbogacanie wiedzy na temat czasów prehistorycznych,

- wzbogacanie wiedzy na temat dinozaurów,

- rozwijanie świadomości własnego ciała i przestrzeni,

- poznawanie historii węgla,

- pozyskiwanie wiedzy na temat pracy ludzi wykonujących zawód górnika,

- wzbogacenie słownictwa,

- rozwijanie umiejętności wokalnych,

- rozwijanie percepcji słuchowej,

- utrwalanie wiedzy na temat kopalni,

- porównywanie liczebności zbiorów,

- kultywowanie polskich tradycji,

-rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

 

II. Idzie zima ze śniegiem:

 

- obserwowanie zmian występujących w przyrodzie i wiązanie ich z aktualna pora roku,

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat,

- rozwijanie słuchu fonematycznego,

- wzbogacenie doświadczeń plastycznych,

- poszerzenie wiadomości dotyczących charakterystycznych cech zimy,

- rozwijanie umiejętności poprawnego formułowania zdań i pytań,

- rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego,

- utrwalenie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni,

- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej,

- określanie pogody,

- nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy,

- pobudzanie zmysłów, badanie i określanie właściwości fizycznych wody, śniegu i lodu,

- wyrabianie poczucia rytmu,

- wyrabianie szybkiej reakcji na sygnał,

- poznawanie zimowych dyscyplin olimpijskich,

- ustalanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabaw zimowych,

- nabywanie umiejętności przewidywania konsekwencji niebezpiecznych zachowań podczas zabaw zimowych,

- przekazywanie informacji w formie uproszczonych rysunków (oznaczeń i symboli),

- rozwijanie umiejętności matematycznych,

- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 7,

- rozwijanie sprawności manualnych.

 

III. Idą święta:

 

- poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

- rozwijanie umiejętności manualnych, kształtowanie umiejętności wyrażania własnych pragnień,

- poznawanie kolejnych tradycji bożonarodzeniowych,

- rozwijanie umiejętności dekodowania,

- wzbogacenie wiadomości na temat form składania sobie życzeń oraz treści życzeń,

- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej,

- poznawanie nazw dni tygodnia,

- dostrzeganie rytmu i stałego następstwa dni tygodnia,

- stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających liczeniu, posługiwanie się liczebnikami - głównymi i porządkowymi,

- rozwijanie sprawności manualnej,

- wzbogacenie wiedzy na temat tradycji przystrajania choinki na święta,

- rozwijanie wrażliwości zmysłów,

- rozwijanie umiejętności rozumienia pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni i posługiwania się nimi,

- zapoznanie się z kolejną tradycją związaną ze świętami Bożego Narodzenia - przygotowywanie uroczystej kolacji - wigilii,

- poznanie i utrwalanie nazw tradycyjnych potraw wigilijnych,

- reagowanie na zmiany dynamiczne,

- rozwijanie umiejętności wokalnych,

- pogłębianie więzi rodzinnych,

- pogłębianie więzi grupowych poprzez wspólną wigilię grupową,

- utrwalanie prawidłowego zachowania się podczas spektakli teatralnych i musicali.

 

IV. Projekt prezenty:

 

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się całymi zdaniami,

- rozwijanie umiejętności wokalnych,

- rozwijanie umiejętności wspólnej zabawy,

- rozwijanie umiejętności rywalizacji fair-play,

- rozwijanie umiejętności plastycznych.

Więcej artykułów…

  • 1
  • 2