• 6
  • 5
  • 4
  • 7
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • NIEDZWIADKI

Dzień Babci i Dziadka

Szanowni Państwo

 

16 stycznia (czwartek) o godzinie 14:00 w Sali Pomarańczowych Tygrysów odbędzie się występ z okazji Dnia Babci i Dziadka. Uprzejmie prosimy przygotować dzieciom stroje galowe. :)

 

Zamierzenia dydaktyczne-styczeń

1.Mijają dni, miesiące, lata

2.Zima i zwierzęta

3.Babcia i dziadek

+ Szacunek jako grzeczność i troska o uczucia drugiej osoby

-rozwijanie mowy,

-zpoznanie z różnymi rodzajami kalendarzy,

-rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

-rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wzrokowej,

-zapoznanie z literą s: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

-rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

-poznawanie nazw miesięcy,

-rozwijanie szybkości i zwinności,

-rozwijanie koordynacji słuchowo-wzrokowej,

-rozwijanie reakcji na ustalony sygnał,

-rozwijanie sprawności manualnej,

-utrwalanie oznak pór roku,

-rozwijanie słuchu fonematycznego,

-utrwalanie nazw miesięcy,

-rozwijanie sprawności fizycznej,

-zapoznanie z literą n: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

-poznawanie nazw ptakó zimujących w Polsce,

-utrwalanie poznanych znaków matematycznych,

-rozwijanie orientacji przestrzennej,

-rozwijanie umiejętności liczenia,

-zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 8,

-reagowanie ruchem na dźwięki o różnej wysokości,

-reagowanie na ustalone sygnaly,

-rozwijanie sprawności manualnej,

-utrwalanie wyglądu i nazw ptaków zimujących w Polsce,

-rozwijanie wyobraźni,

-utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur geometrycznych,

-poznawanie zjawisk przyrody nieożywionej,

-zachęcanie do podejmowania zabaw badawczych,

-utrwalanie nazw zwierząt leśnych,

-wzbudzanie szacunku dla osób starszych ,

-zapoznanie z literą b: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

-rozpoznawanie i nazywanie masek i strojów balowych,

-zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9,

-umuzykalnianie dzieci,

-zachęcanie do sprawiania przyjemności dziadkom,

-rozwijanie umiejętności wyrażania świata komunikatami niewerbalnymi,

-rozwijanie pamięci,

-docenianie wpływu dziadka na wychowanie wnuków,

-aktywne uczestniczenie w proponowanych zabawach,

-obserwowanie swoich możliwości na tle innych,

-wprowadzenie w świat wartości uniwersaknych: szacunek

 

Piosenki-styczeń

,,Biegnie miesiąc za miesiącem''

1.

Biegnie miesiąc za miesiącem, 

styczeń, luty, marzec.

W styczniu, lutym zimno,

marzec więc o wiośnie marzy.

I przychodzi wiosna.

Kwiecień zakwita kwiatami, 

tańczy z majem, tańczy z czerwcem,

razem z motylami. 

2.

Latem w lipcu, lipy kwitną, 

miododajnym kwieciem.

W sierpniu żniwa, więc od sierpa

miesiąc ten tak zwie się. 

A we wrześniu kwitną wrzosy.

W sadach i ogrodach 

mnóstwo warzyw i owoców

ma dla nas przyroda.

3.

W październiku zwykle bywa

piękna, złota jesień.

Z drzew listopad zrywa liście,

deszcze, słoty niesie

Grudzień jest miesiącem, 

który przychodzi wraz z zimą,

ukochanym mikołajem,

choineczką miłą.

 

,,Ptasi bar''

1.

Przyszła zima otwieramy ptasi bar, ptasi bar, 

w którym zawsze jest wesoło, zawsze gwar.

Pan wróbelek jest kelnerem, wołą głośno tak:

,,Zaproszenie tutaj ma każdy ptak!''

Ref.:

Ptasi bar czynny jest cały dzień.

Można dostać tu śniadanko i obiadek też.

Nie odleci zimą stąd żaden głodny ptak.

Karmnik to jest ptasi bar-tak, tak, tak!

2.

W ptasim barze pełno gości, dziobią tu, dziobią tam, 

ziarno, chlebek i słodkości dla nich mam.

Dwie sikorki już czekają na słoninki smak.

Zaproszenie tutaj ma każdy ptak.

Ref.:

Ptasi bar...

3.

Miło tutaj i wesoło, gwiżdże kos, ćwierka gil.

lubię spędzać tu codziennie kilka chwil.

I choć wicher śnieg przywiewa-mroźny zimy znak,

zaproszenie tutaj ma każdy ptak.

Ref.:

Ptasi bar...

 

,,Wesoła para''

1.

Moja babcia i mój dziadek zawsze dają sobie radę.

Czy to w zimie, czy to w lecie, 

smutków u nich nie znajdziecie.

A gdy mi się marzy tak coś dobrego zjeść, 

to wołają mnie, to wołają mnie:

-Chodź tu i ciesteczka weź!

Ref.:

Daba dam, daba dam, daba dam, daba dam.

Dziadkó wesołych mam.

Daba dam, daba dam, daba dam, daba dam.

I nikomu ich nie oddam.

2.

Moja babcia i mój dziadek to sportowcy jak marzenie. 

Na siłowni ćwiczą w parku i pływają na basenie.

A gdy chcę na spacer z dziadkami gdzieś się przejść, 

to wołają mnie, to wołają mnie:

-Tylko pieska z sobą weź!

3.

Moja babcia i mój dziadek

tak mne zawsze rozśmieszają. 

Czy kolacja, czy obiadek,

to wesołe minki mają.

A gdy muszę wracać i mówię dziadkom: cześć!

To wołają mnie, to wołają mnie:

-Dobry humor od nas weź!

 

Wycieczka

Drodzy Rodzice

15 listopada (piątek) odbędzie się wycieczka do Swarzędzkiego Centrum Historii i Sztuki. Wycieczka jest bezpłatna.

Pozdrawiam

N.Jezierna-Kuraszyńska

Piosenki-listopad

Moja mama

 

1.

Moja mama tak świetnie gotuje,

na komputerze się zna.

I o świecie wie prawie wszystko,

taka mama to prawdziwy skarb.

 

Ref.:

A kiedy mocno przytuli do serca,

wiem, że mnie kocha jak nikt,

I ja mamę kocha najmocniej jak umiem,

ze wszystkich swoich sił

 

2.

Tylko mama podpowie, doradzi

i zawsze pomoże mi,

bo jest blisko, bo jest tuż obok,

wciąż mnie uczy, jak dobrze mam żyć.

 

Ref.:

A kiedy...

 

3.

Właśne ona prowadzi przez życie,

mam przecież tak mało lat.

Mówi, co złe, a co jest dobre,

z moją mamą poznaję cały świat,

 

Ref.:

A kiedy...

 

 

Maluję wielki dom

 

1.

Maluję wielki dom. Ściany ma, okna ma, dach czerwony.

A przed domem koty dwa, a w ogródku: mama i ja!

 

Ref.:

Serduszka biją nam jak żywe: puk, puk, puk, puk.

Mój dom po prostu jest prawdziwy, bezpiecznie jest tu.

 

2.

Nad domem słońce lśni, ptaki dwa lecą gdzieś nad chmurami.

Tata z bratem w piłkę gra, a w ogródku: mama i ja!

 

Ref.:

Serduszka biją...

 

3.

Za oknem rośnie las, posród drzew idzie jeż i sarenka.

Babcia koszyk grzybów ma, a w ogródku mama i ja!

 

Ref.:

Serduszka biją...

 

4.

Już dom gotowy mam! Taki dom, duży dom dla rodzinki.

Dziadek jeszcze niesie psa, a w ogródku: mama i ja!

 

Ref.:

Serduszka biją...

 

 

Kundelek Felek

 

1.

Kundelek Felek często się smuci,

że jego pani o domu nie wróci.

I bardzo tęskni, i wciąż pamięta,

bo takie właśnie są wszystkie zwierzęta.

 

Ref.:

Kundele Felek ma nos jak kartofelek.

Ma uszy jak miotełki, pazurki jak widełki.

I takie wielkie, gorące serce Felek ma,

że wielką miłość wszystkim z niego da!

 

2.

Kundelek Felek z radości szczeka

i piłkę goni, gdy ta mu ucieka.

A kiedy burza, deszcz pada z nieba,

to Felka mocno przytulić trzeba!

 

Ref.:

Kundelek Felek...

 

3.

Kundelek Felek zły bywa czasem

i wtedy warczy jak traktor pod lasem.

Więc szybko podaj mu psie pyszności,

a wtedy miną mu pieskowe złości.

 

Ref.:

Kundelek Felek...

 

4.

Choć nic nie mówią nasze zwierzaki,

to chcą opieki i twojej uwagi.

Bo każde czuje swego człowieka,

kocha, tęskni, i zawsze czeka.

 

Ref.:

Kundelek Felek...

 

 

Uśmiechnij się do sera

 

1.

Marudzisz czasem tak, że mamie słów już brak

i cały świat jest zły, tak jak ty.

I ciągle mówisz: nie! I obiad też jest be!

Więc rade dobrą dam dzisiaj ci.

 

Ref.:

Uśmiechnij się do sera, uśmiechnij się do mleka,

kiełbaska pyszna też na ciebie czeka.

Pokochaj pomidorki, pokochaj kalafiorki,

pomachaj do marchewki już z daleka.

Gdy zdrowi chcemy być, to trzeba wszystko jeść,

na spacer co dzień iść i dobry humor mieć,

 

2.

Posłuchaj mamy, bo jarzynki zdrowe są

i dadzą siłę ci - raz, dwa, trzy!

Owoców słodki sok przez cały długi rok

uśmiechu doda i otrze łzy.

 

Ref.:

Uśmiechnij się,,,

 

3.

Nikt nie chce smutnym być, urosnąć każdy chce.

Lecz jak to zrobić, gdy mówisz: nie?

Więc szybko powiedz: tak! To przecież lepiej brzmi!

A za maruda zamkniesz już drzwi!

 

Ref.:

Uśmiechnij się...

 

 

Zamierzenia dydaktyczne-listopad

1.Moja rodzina

2.Mój dom

3.Moje prawa i obowiązki

4.Moje zdrowie i bezpieczeństwo

-rozwijanie mowy,

-budzenie szacunku dla rodziców za to, co dają dzieciom,

-rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

-rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,

-poznawanie litery i: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej; utrwalanie poznanych liter

-utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur,

-rozwijanie umiejętności liczenia,

-poznawanie zapisu cyfrowego liczby 4,

-rozwijanie szybkości i zwinności,

-rozwijanie umiejętności wokalnych,

-wyrabianie poczucia świadomości ruchu,

-rozwijanie sprawności manualnych,

-wykorzystanie w pracy materiałów odpadowych,

-poznawanie wartości magnetycznych magnesu,

-budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną,

-rozwijanie słuchu fonematycznego,

-podawanie cech rodziców,

-uświadamianie, że zabawy dawne i obecne są bardzo podobne,

-rozwijanie sprawności fizycznej,

-rozwijanie umiejętności liczenia i szeregowania,

-utrwalenie poznanych zapisów cyfrowych liczb,

-określanie miejsca spółgłoski t w słowie,

-zapoznanie z litera t: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

-poznawanie zapisu cyfrowego liczby 5,

-rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

-dostrzeganie i kontynuowanie rytmu,

-sprawne reagowanie na sygnały- słowne i muzyczne,

-poznawanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych,

-poznawanie zwyczajów kotów i psów,

-rozwijanie narządów artykulacyjnych,

-ćwiczenia drobnych ruchów rąk,

-utrwalanie nazewnictwa urządzeń elektrycznych i ich zastosowania w domu,

-uświadamianie dzieciom ich praw,

-odkrywanie litery d: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,

-poznawanie cech trójkąta,

-wprowadzenie znaków: równości, mniejszości i większości,

-utrwalanie kroku poloneza,

-utrwalanie poznanych praw,

-przybliżanie zjawiska przewodnictwa cieplnego,

-poznawanie materiałów, które przewodzą ciepło,

-zapoznanie z Międzynarodowym Dniem Praw Dziecka,

-zachęcanie do zdrowego stylu życia,

-odkrywanie litery k: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej

-zachęcanie do dbania o czystość,

-poznawanie zapisu cyfrowego liczby 6,

-rozwijanie aparatu głosowego,

-zachęcane do wykonywania prostych potraw,

-przestrzeganie zasad higieny podczas wykonywania kanapek,

-uwrażliwianie dzieci na sytuacje, które nie sprzyjają bezpieczeństwu,

-uświadamianie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby,

-zachęcanie do dbania o zęby

Zamierzenia dydaktyczne-październik

Zamierzenia dydaktyczne na miesiąc październik

-rozwijanie mowy,

-rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłów,

- dostrzeganie różnic między polem, sadem i ogrodem,

- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej,

- poznawanie litery O,

-wprowadzenie pojęcia samogłoska i spółgłoska,

- rozwijanie sprawności fizycznej,

- rozwijania umiejętności klasyfikowania,

- poznanie cech kwadratu,

- rozwijanie umiejętności liczenia,

- poznanie zapisu cyfrowego liczb: 1,2,3,

- rozwijanie słuchu muzycznego,

- reagowanie ruchem na określone sygnały,

- rozwijanie umiejętności obserwowania,

- rozpoznawanie i nazywanie warzyw,

- rozwijanie słuchu fonematycznego,

- odkrywanie litery A,

- poznawanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy,

- poznawanie zapasów wiewiórki,

- rozwijanie umiejętności wokalnych,

- orientowanie się w instrukcji,

- odczuwanie i wytwarzanie dźwięków,

- zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,

- rozwijanie narządów artykulacyjnych,

- utrwalanie nazw ptaków odlatujących do cieplych krajów,

- odkrywanie litery M,

- utrwalanie poznanych liter,

- poznanie właściwości fizycznych gliny i piasku, 

- zapoznanie z produktami otrzymanymi z gliny i z piasku,

- orientowanie się w schemacie części ciała drugiej osoby,

- kształtowanie poczucia rytmu,

- rozwijanie zwinności i szybkości,

- rozwijanie pamięci muzycznej,

- wyrabianie zdolności koncentracji podczas działania,

- poznanie zwierząt: owca, baran,

- poznanie pochodzenia wełny,

- poznanie wyrobów z wełny,

- poznanie sposobu otrzymywania papieru,

- poznanie pogody, która jest późną jesienia,

- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,

- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

- poznawanie cech prostokąta,

- utrwalanie poznanych figur,

- rozwijanie gibkości i zwinności,

- poznawanie kolorów tęczy,

- zwracanie uwagi na ubieranie się odpowiednio do pogody,

- rozwijanie zainteresowania przyrodą nieożywioną,

- poznawanie zjawisk przyrodniczych,

- poznawanie procesu obiegu wody w przyrodzie,

- poznawanie oznak jesieni,

- interpretowanie ruchem tekstu literckiego,

 

Więcej artykułów…