• 4
  • 5
  • 7
  • 6
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • NIEDZWIADKI

dyżur w lipcu

DRODZY RODZICE!

 

Informuję, że dyżur dla dzieci zapisanych z naszego przedszkola na miesiąc lipiec do Przedszkola "Malowany Konik" będzie odbywał się w  budynku Przedszkola "Zaczarowana Podkowa".

 

Pozdrawiam

 

Rynkowska Katarzyna

Jezierna-Kuraszyńska Natalia

WODA

DRODZY RODZICE!

W przedszkolu dostępna jest przez cały czas woda oraz inne napoje, proszę o  nie przynoszenie bidonów z piciem.

 

Pozdrawiam

 

Rynkowska Katarzyna

                                                                                                 Jezierna-Kuraszyńska Natalia

rozdanie dyplomów

DRODZY RODZICE!

 

Rozdanie dyplomów jest planowane na dzień 27 czerwca (czwartek). Jest to takie podsumowanie roku i grupowe zakończenie.

Proszę o nie ubieranie dzieci szczególnie galowo.

 

Pozdrawiam

 

Rynkowska Katarzyna

Jezierna-Kuraszyńska Natalia

informacja o pożegnaniu na festynie

DRODZY RODZICE!

 

W związku z tym, że jest to nasza ostatnia szansa, aby zebrać się wszyscy z Panią Karoliną Zaradzką proponujemy, aby znaleźć chwilę na pożegnalne podziękowania ok godz. 11.30 w sali niedźwiadków. Jest jeszcze prośba, aby wszystkie dzieci były w koszulkach z logo przedszkola.

 

Pozdrawiam

 

Rynkowska Katarzyna

piosenki na miesiąc czerwiec

PIOSENKI NA MIESIĄC CZERWIEC

 

I. "Inni, a tacy sami"

 

1. Na wszystkich kontynentach mieszka tyle dzieci - 

    w Azji, Australii, Afryce.

    Każde dziecko wygląda inaczej

    i mówi innym językiem.

 

Ref.: Każde dziecko chce być szczęśliwe,

         każde dziecko chce pięknie żyć;

         mieć zawsze dobre, spokojne noce,

         mieć tylko piękne dni.

        To nie jest ważne, gdzie mieszkają dzieci,

        wszystkie chcą szczęśliwe być tak jak ty.

        Mieć dobrą mamę, dobrego tatę,

        chcą bezpiecznie żyć.

 

2. I chociaż dzieci mają różny kolor skóry,

    tak różne zabawki, książeczki,

    inną szkołę, przedszkole, ubranka,

    śpiewają inne piosenki.

 

Ref.: Każde dziecko chce być szczęśliwe,

         każde dziecko chce pięknie żyć;

         mieć zawsze dobre, spokojne noce,

         mieć tylko piękne dni.

        To nie jest ważne, gdzie mieszkają dzieci,

        wszystkie chcą szczęśliwe być tak jak ty.

        Mieć dobrą mamę, dobrego tatę,

        chcą bezpiecznie żyć.

 

II. "Lato w kawiarence"

 

1. Za rogiem czeka lato w malutkiej kawiarence.

    Popija słodki soczek, balonik trzyma w ręce.

    I zaprasza na wakacje teraz, już!

 

Ref.: Lato, ach, lato, zaczaruj wzystkich nas!

        Byśmy za tobą pobiegli w ciepły las.

        Na mchu i ciepłej trawce przy tobie poleżeli.

        Na ptaki popatrzyli i wracać stąd nie chcieli.

        Zaczaruj dla nas morze, powędruj z nami w góry.

        Popluskaj sie w jeziorze, popatrz w chmury.

 

2. Już woła do nas lato, kapelusz ma na głowie.

     I niesie dla nas lody w polewie malinowej!

     "Przyjeżdżajcie na wakacje teraz, już!"

 

Ref.: Lato, ach, lato, zaczaruj wszystkich nas!

        Byśmy za tobą pobiegli w ciepły las.

        Na mchu i ciepłej trawce przy tobie poleżeli.

        Na ptaki popatrzyli i wracać stąd nie chcieli.

        Zaczaruj dla nas morze, powędruj z nami w góry.

        Popluskaj sie w jeziorze, popatrz w chmury.

 

3. I letnia dyskoteka wesoło też zaprasza.

    Z uśmiechem lato czeka, wakacje wita nasze!

    Bo wakacje to atrakcje - teraz już!

 

Ref.: Lato, ach, lato, zaczaruj wszystkich nas!

        Byśmy za tobą pobiegli w ciepły las.

        Na mchu i ciepłej trawce przy tobie poleżeli.

        Na ptaki popatrzyli i wracać stąd nie chcieli.

        Zaczaruj dla nas morze, powędruj z nami w góry.

        Popluskaj sie w jeziorze, popatrz w chmury.

 

III. "Moje marzenia"

 

1. Wieczorem otwieram okno

    do świata pełnego marzeń,

    historii niesamowitych,

    niezwykłych, cudownych zdarzeń.

 

Ref.: Marzenia jak obłoki płyną w świat,

        dobre myśli wznoszą je do gwiazd,

        a gwiazdka, która świeci na niebie, hen,

        może spełnć je.

 

2. Spotykam tu dobra wróżkę,

    zna ona moje pragnienia

    i daje moce ogromne,

    i siłę do ich spełnienia.

 

Ref.: Marzenia jak obłoki płyną w świat,

        dobre myśli wznoszą je do gwiazd,

        a gwiazdka, która świeci na niebie, hen,

        może spełnć je.

 

3. Więc marzę, tak często marzę,

    marzenia moc wielką mają,

   gdy bardzo w nie uwierzymy,

    to one nam sie spełniają.

 

Ref.: Marzenia jak obłoki płyną w świat,

        dobre myśli wznoszą je do gwiazd,

        a gwiazdka, która świeci na niebie, hen,

        może spełnć je.

 

przewidywane osiągnięcia dzieci na miesiąc czerwiec

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI NA MIESIĄC CZERWIEC

 

I. Niby tacy sami, a jednak inni:

 

- poznawanie dzieci różnych ras oraz warunków, w jakich żyją,

- utrwalanie wiadomości na temat praw dziecka,

- wzbogacanie wiedzy na temat kultur,

- wzbogacanie doświadczeń plastycznych,

- poznawanie innych kultur,

- kształtowanie tolerancji wobec ludzi różnych ras i narodowości,

- szanowanie odmienności innych dzieci,

- rozwijanie sprawności ruchowej,

- rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego,

- ocenianie własnego zachowania względem innych i innych względem siebie,

- kształtowanie pozytywnej postawy wobec osób niepełnosprawnych,

- rozwijanie umiejętności wokalnych i muzycznych,

- kształtowanie prawidłowych postaw społecznych,

- rozwijanie kontaktu społecznego, jakim jest przyjaźń,

- mierzenie odległości za pomocą wspólnej miary,

- utrwalanie stron: prawej, lewej,

- rozwijanie umiejętności zgodnego współdziałania w zespole,

- rozwijanie sprawności manualnej, wyobraźni i pomysłowości.

 

II. Wakacyjne podróże:

 

- wnioskowanie na temat wakacyjnych podróży na podstawie przedstawionych elementów,

- kształtowanie logicznego myślenia,

- rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej,

- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego,

- poznawanie historii powstania bursztynu oraz sposobu jego wykorzystania,

- wzbogacenie wiadomości przyrodniczych,

- rozwijanie sprawności ruchowej,

- poznawanie miejsc letniego wypoczynku (z wykorzystaniem mapy Polski), wprowadzanie wyrazów do czytania całościowego,

- poznawanie sposobów spędzania czasu wolnego latem,

- rozwijanie wyobraźni twórczej,

- rozwijanie umiejętności wokalnych,

- wyrabianie zdolności swobodnej improwizacji ruchowej przy muzyce,

- wzbogacanie zasobu słownictwa,

- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych,

- wzbogacanie doświadczeń o efekty przesunięcia i obrotu,

- pobudzanie  pomysłowości i wyobraźni,

- poznawanie charakterystycznych cech lata, utrwalanie nazw letnich zabaw,

- rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia,

- zwracanie uwagi na konieczność doboru części garderoby i różnych przedmiotów do miejsca letniego wypoczynku,

- rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,

- utrwalanie zasad bezpieczeństwa podczas wakacji.

 

III. Poznajemy kontynenty-Australia:

 

- rozwijanie sprawności ruchowej,

- rozwijanie umiejętności wokalnych,

- rozwijanie kreatywności,

- rozwijanie sprawności manualnych,

- poznawanie nowego kontynentu, ;położenia na mapie, cech klimatu i zwierząt zamieszkujących kontynent,

- poznanie Aborygenów, charakterystycznych miejsc na kontynencie.

 

IV. Pożegnania nadszedł czas:

 

- utrwalenie wiadomości na temat charakterystycznych cech lata,

- rozwijanie logicznego myślenia, pobudzanie wrażliwości zmysłów,

- zachęcanie do radosnego eksperymentowania, rozwijanie umiejętności manualnych,
- rozwijanie mowy, utrwalanie nazw dni tygodnia,

- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i orientacji przestrzennej,

- rozwijanie sprawności ruchowej,

- porządkowanie wiadomości na temat miesięcy, pór roku oraz charakterystycznych cech poszczególnych pór roku,

- rozwijanie spostrzegawczości oraz logicznego myślenia,

- rozwijanie umiejętności samodzielnego układania prostych zadań z treścią i ich rozwiązywania, rozwijanie sprawności rachunkowych,

- rozwijanie umiejętności wokalnych,

- reagowanie na ustalone sygnały,

- utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w różnych miejscach wakacyjnego wypoczynku,

- rozwijanie mowy,

- uświadamianie dzieciom wspólnie spędzonego czasu oraz zbliżającej się chwili rozstania,

- rozwijanie mowy komunikatywnej oraz pamięci,

- poszezrzanie doświadczeń plastycznych, rozwijanie sprawności manualnej,

- nabywanie odwagi w prezentowaniu innycm swoich umiejętności,

- wręczenie dyplomów.

Więcej artykułów…