• 6
  • 5
  • 4
  • 7
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • NIEDZWIADKI

PLAN NA MAJ

PLAN PRACY NA MIESIĄC MAJ

 

Tydzień I. „Mazowsze”:

  • zapoznanie z regionem: strój ludowy, taniec
  • zdobycie wiedzy na temat Warszawy: zabytki, legendy związane z tym obszarem

 

Tydzień II. „Polska, mój dom”:

  •  rozwijanie mowy,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • umuzykalnienie dzieci,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • pobudzanie przynależności narodowej.

Tydzień III. „Muzyka jest wszędzie”:

  • rozwijanie mowy,
  • porównywanie liczebności zbiorów,
  • umuzykalnienie dzieci,
  • rozwijanie wyobraźni.

Tydzień IV.  „Zielone żabki”:

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • umuzykalnienie dzieci,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

Tydzień V. „Święto rodziców”:

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • wspomaganie rozwoju poczucia przynależności rodzinnej.

 

PIOSENKI:


„Dźwięki” (sł. D. Zawadzka, muz. s. A. Miś CSS)


1. Bim-bam, biją dzwony,
tik-tak, zegar tyka,
stuk-puk, dzięcioł stuka.
Taka to muzyka.

Ref. Świat jest pełen dźwięków,
które grają w ciszy.
Cicho, cicho, cichuteńko,
zaraz je usłyszysz.

2. Kap, kap, spada rosa,
plum, plum, deszczyk śpiewa,
fiu, fiu, gwiżdże wietrzyk,
skrzypią stare drzewa.

3. Klap, klap, klaszczą dłonie,
hop, hop, tańczą buty,
sypią się dokoła
czarodziejskie nuty.

 

„Tu mieszkam” (sł. E. Jarząbek, muz. K. Żesławski)

1. To jest moje miasto, zna historii wiele.
Ratusz, zamek, rynek i piękne aleje.

Ref. Kocham moje miasto,
miasteczko czy wieś.
Legendami swymi słynie.
Czy je poznać chcesz?

2. Chodzę ulicami, zwiedzam i poznaję
moich sławnych przodków piękne obyczaje.

Ref. Kocham moje miasto...

3. Bo gdy będę babcią z siwiuteńkim włosem,
będę nucić wnukom cichuteńkim głosem.
Ref. Kocham moje miasto...

 

„Koncert” (sł. i muz. J. Kucharczyk)

1. Żabka żabce zakumkała
na zielonej łące,
że za chwilę się rozpocznie,
pierwszy żabi koncert.

Ref. Kum, kum, kuma,
rech, rechu, rech,
ile tu żabek zielonych jest
Kum, kum, kuma
rech, rechu, rech
wszędzie tu słychać żabi śpiew.

2. Skaczą żabki i w zielone
bawią się wesoło,
rechotają i kumkają,
wszędzie słychać wkoło.

 

„Dla mamusi i tatusia” (sł. i muz. B. Forma)

Sto lat, mamusiu
sto lat, tatusiu,
życzenia dzisiaj
wszystkim składamy.

Tak dziś radośnie
klaszczemy w dłonie,
razem z ptakami
głośno śpiewamy.

PLAN PRACY NA MIESIĄC MAJ

 

Tydzień I. „Mazowsze”:

  • zapoznanie z regionem: strój ludowy, taniec
  • zdobycie wiedzy na temat Warszawy: zabytki, legendy związane z tym obszarem

 

Tydzień II. „Polska, mój dom”:

  •  rozwijanie mowy,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • umuzykalnienie dzieci,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • pobudzanie przynależności narodowej.

Tydzień III. „Muzyka jest wszędzie”:

  • rozwijanie mowy,
  • porównywanie liczebności zbiorów,
  • umuzykalnienie dzieci,
  • rozwijanie wyobraźni.

Tydzień IV.  „Zielone żabki”:

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • umuzykalnienie dzieci,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

Tydzień V. „Święto rodziców”:

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • wspomaganie rozwoju poczucia przynależności rodzinnej.

OGŁOSZENIE

DRODZY RODZICE!

Z powodu ograniczeń w możliwości dodawania zdjęć na stronę internetową, utworzyłam dla naszej grupy e-maila. Login: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., hasło: zaczarowanapodkowa123. Będę na ten adres przesyłać wszystkie zdjęcia z zajęć i wyjazdów, zaś plany pracy i komunikaty nadal będą się pojawiać na stronie internetowej. Niezmiennie w razie problemów, pytań i wątpliwości, zapraszam do kontaktu pod moim adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Agnieszka Blaszka

Kwiecień

TEMATY PORUSZANE NA ZAJĘCIACH W MIESIĄCU KWIETNIU

Tydzień I „Wiosna na wsi”

1. „Pani krowa”: rozwijanie mowy

2. „Koziołeczek – dziecko kozy”: rozwijanie umiejętności liczenia

3. „Na wiejskim podwórku”: umuzykalnienie dzieci

4. „Kurczaczek”: rozwijanie sprawności manualnej

5. WYJAZD DZIECI DO GOSPODARSTWA EKOLOGICZNEGO „OGRÓD MARZEŃ” W WIRACH, NAWARSZTATY ZATYTUŁOWANE „GDZIE TEN ZAJĄCZEK”

 

Tydzień II „Wielkanoc”

1. „Koszyczek wielkanocny”: rozwijanie mowy

2. „Liczymy pisanki”: rozwijanie umiejętności liczenia

3. „Wielkanocne cuda”: umuzykanienie dzieci

4. „Malowane jajka”: rozwijanie sprawności manualanej

5. „Opowiadamy o kurczątkach wielkanocnych”: poznawanie tradycji i zwyczajów wielkanocnych

Tydzień III „Ochrona przyrody”

1. „Śmieciu – precz!”: rozwijanie mowy

2. „Liczymy motyle”: rozwijanie umiejętności liczenia

3. „Świat bez wróbli i bez żab”: umuzykalnienie dzieci

4. „Segregowanie śmieci”: rozwijanie sprawności manualnej

5. „Nie niszczymy roślin”: rozwijanie mowy

 

Tydzień IV „W świecie teatru”

1. „Teatrzyk sylwet”: rozwijanie mowy

2. „Przyjęcie u lalek”: rozwijanie umiejętności ustalanie równoliczności zbiorów

3. „Tak się bawimy”: umuzykalnienie dzieci

4. „Król i królowa”: rozwijanie sprawności manualnej

5. „Teatrzyk w przedszkolu”: rozwijanie mowy

Dodatkowo: Obchody Święta Flagi: Wykonywanie flag przy użyciu różnych technik plastycznych, utrwalenie symboli narodowych, słuchanie hymnu państwowego.

PIOSENKI:

„Na podwórku” (sł. i muz. B. Forma)

1.Na podwórku mieszka kaczka,
bardzo głodna nieboraczka.
Krzyczą kury i indyczki, kogut, gęsi i perliczki.
Wszyscy pusto w brzuchach mają,
gospodarza wciąż wyzywają.
Gdzie się podział pan gospodarz?
Kiedy nam śniadanie poda?


Ref. Wtem gospodarz się pojawia,
daje karmę, sypnie ziarna.
Do poideł wodę wlewa.
Czy wam jeszcze czegoś trzeba?

„Wielkanocne cuda” (sł. B. Szurowska, muz. R. Dziekański)

1.Stoi już w koszyku
cukrowy baranek.
Brakuje nam jeszcze
zdobionych pisanek.

Ref. Pisanki, pisanki
wielkanocne cuda
Ja maluję złotą,
twoja będzie ruda.

2.Śmieje się wesoło
cukrowy baranek,
bo w jego koszyczku
pełno jest pisanek.

„Bez ptaszków i żab” (sł. i muz. K. Bożek – Gowik)

1.Gdy nadchodzi wiosny czas,
rozśpiewany cały las,
bo na każdym drzewie ptak,
a pod drzewem dziesięć żab.
Hałasują: ćwir, ćwir, ćwir,
hałasują: rech, rech, rech,
gdyby tak nie było ich,
milczałby zielony mech.

Ref. Jaki byłby ten nasz świat
bez wróbelków i bez żab?
Jaki byłby rano świt,
gdyby nam nie ćwierkał nikt,
nie kumkał nikt.

„Tak się bawimy” (sł. i muz. K. Bayer)

1.Idą małe misie,
brzuszki głodne mają.
Małe misie, małe misie
miodku dziś szukają.

Ref. Tak, tak, tak,
miodku dziś szukają. (bis)

2.Idą małe kaczki,
krótkie nóżki mają.
Małe kaczki, małe kaczki
wesoło tupają.

Ref. Tak, tak, tak,
wesoło tupają. (bis)

3.Idą długie węże,
chociaż nóg nie mają.
Długie węże, długie węże
zwinnie się ruszają.

Ref. Tak, tak, tak,
zwinnie się ruszają. (bis)

 

  • 1
  • 2