• 6
  • 4
  • 7
  • 5
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • NIEDZWIADKI

Kwiecień

TEMATY PORUSZANE NA ZAJĘCIACH W MIESIĄCU KWIETNIU

Tydzień I „Wiosna na wsi”

1. „Pani krowa”: rozwijanie mowy

2. „Koziołeczek – dziecko kozy”: rozwijanie umiejętności liczenia

3. „Na wiejskim podwórku”: umuzykalnienie dzieci

4. „Kurczaczek”: rozwijanie sprawności manualnej

5. WYJAZD DZIECI DO GOSPODARSTWA EKOLOGICZNEGO „OGRÓD MARZEŃ” W WIRACH, NAWARSZTATY ZATYTUŁOWANE „GDZIE TEN ZAJĄCZEK”

 

Tydzień II „Wielkanoc”

1. „Koszyczek wielkanocny”: rozwijanie mowy

2. „Liczymy pisanki”: rozwijanie umiejętności liczenia

3. „Wielkanocne cuda”: umuzykanienie dzieci

4. „Malowane jajka”: rozwijanie sprawności manualanej

5. „Opowiadamy o kurczątkach wielkanocnych”: poznawanie tradycji i zwyczajów wielkanocnych

Tydzień III „Ochrona przyrody”

1. „Śmieciu – precz!”: rozwijanie mowy

2. „Liczymy motyle”: rozwijanie umiejętności liczenia

3. „Świat bez wróbli i bez żab”: umuzykalnienie dzieci

4. „Segregowanie śmieci”: rozwijanie sprawności manualnej

5. „Nie niszczymy roślin”: rozwijanie mowy

 

Tydzień IV „W świecie teatru”

1. „Teatrzyk sylwet”: rozwijanie mowy

2. „Przyjęcie u lalek”: rozwijanie umiejętności ustalanie równoliczności zbiorów

3. „Tak się bawimy”: umuzykalnienie dzieci

4. „Król i królowa”: rozwijanie sprawności manualnej

5. „Teatrzyk w przedszkolu”: rozwijanie mowy

Dodatkowo: Obchody Święta Flagi: Wykonywanie flag przy użyciu różnych technik plastycznych, utrwalenie symboli narodowych, słuchanie hymnu państwowego.

PIOSENKI:

„Na podwórku” (sł. i muz. B. Forma)

1.Na podwórku mieszka kaczka,
bardzo głodna nieboraczka.
Krzyczą kury i indyczki, kogut, gęsi i perliczki.
Wszyscy pusto w brzuchach mają,
gospodarza wciąż wyzywają.
Gdzie się podział pan gospodarz?
Kiedy nam śniadanie poda?


Ref. Wtem gospodarz się pojawia,
daje karmę, sypnie ziarna.
Do poideł wodę wlewa.
Czy wam jeszcze czegoś trzeba?

„Wielkanocne cuda” (sł. B. Szurowska, muz. R. Dziekański)

1.Stoi już w koszyku
cukrowy baranek.
Brakuje nam jeszcze
zdobionych pisanek.

Ref. Pisanki, pisanki
wielkanocne cuda
Ja maluję złotą,
twoja będzie ruda.

2.Śmieje się wesoło
cukrowy baranek,
bo w jego koszyczku
pełno jest pisanek.

„Bez ptaszków i żab” (sł. i muz. K. Bożek – Gowik)

1.Gdy nadchodzi wiosny czas,
rozśpiewany cały las,
bo na każdym drzewie ptak,
a pod drzewem dziesięć żab.
Hałasują: ćwir, ćwir, ćwir,
hałasują: rech, rech, rech,
gdyby tak nie było ich,
milczałby zielony mech.

Ref. Jaki byłby ten nasz świat
bez wróbelków i bez żab?
Jaki byłby rano świt,
gdyby nam nie ćwierkał nikt,
nie kumkał nikt.

„Tak się bawimy” (sł. i muz. K. Bayer)

1.Idą małe misie,
brzuszki głodne mają.
Małe misie, małe misie
miodku dziś szukają.

Ref. Tak, tak, tak,
miodku dziś szukają. (bis)

2.Idą małe kaczki,
krótkie nóżki mają.
Małe kaczki, małe kaczki
wesoło tupają.

Ref. Tak, tak, tak,
wesoło tupają. (bis)

3.Idą długie węże,
chociaż nóg nie mają.
Długie węże, długie węże
zwinnie się ruszają.

Ref. Tak, tak, tak,
zwinnie się ruszają. (bis)