• 5
  • 6
  • 7
  • 4
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • NIEDZWIADKI

PLAN NA MAJ

PLAN PRACY NA MIESIĄC MAJ

 

Tydzień I. „Mazowsze”:

  • zapoznanie z regionem: strój ludowy, taniec
  • zdobycie wiedzy na temat Warszawy: zabytki, legendy związane z tym obszarem

 

Tydzień II. „Polska, mój dom”:

  •  rozwijanie mowy,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • umuzykalnienie dzieci,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • pobudzanie przynależności narodowej.

Tydzień III. „Muzyka jest wszędzie”:

  • rozwijanie mowy,
  • porównywanie liczebności zbiorów,
  • umuzykalnienie dzieci,
  • rozwijanie wyobraźni.

Tydzień IV.  „Zielone żabki”:

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • umuzykalnienie dzieci,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

Tydzień V. „Święto rodziców”:

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • wspomaganie rozwoju poczucia przynależności rodzinnej.

 

PIOSENKI:


„Dźwięki” (sł. D. Zawadzka, muz. s. A. Miś CSS)


1. Bim-bam, biją dzwony,
tik-tak, zegar tyka,
stuk-puk, dzięcioł stuka.
Taka to muzyka.

Ref. Świat jest pełen dźwięków,
które grają w ciszy.
Cicho, cicho, cichuteńko,
zaraz je usłyszysz.

2. Kap, kap, spada rosa,
plum, plum, deszczyk śpiewa,
fiu, fiu, gwiżdże wietrzyk,
skrzypią stare drzewa.

3. Klap, klap, klaszczą dłonie,
hop, hop, tańczą buty,
sypią się dokoła
czarodziejskie nuty.

 

„Tu mieszkam” (sł. E. Jarząbek, muz. K. Żesławski)

1. To jest moje miasto, zna historii wiele.
Ratusz, zamek, rynek i piękne aleje.

Ref. Kocham moje miasto,
miasteczko czy wieś.
Legendami swymi słynie.
Czy je poznać chcesz?

2. Chodzę ulicami, zwiedzam i poznaję
moich sławnych przodków piękne obyczaje.

Ref. Kocham moje miasto...

3. Bo gdy będę babcią z siwiuteńkim włosem,
będę nucić wnukom cichuteńkim głosem.
Ref. Kocham moje miasto...

 

„Koncert” (sł. i muz. J. Kucharczyk)

1. Żabka żabce zakumkała
na zielonej łące,
że za chwilę się rozpocznie,
pierwszy żabi koncert.

Ref. Kum, kum, kuma,
rech, rechu, rech,
ile tu żabek zielonych jest
Kum, kum, kuma
rech, rechu, rech
wszędzie tu słychać żabi śpiew.

2. Skaczą żabki i w zielone
bawią się wesoło,
rechotają i kumkają,
wszędzie słychać wkoło.

 

„Dla mamusi i tatusia” (sł. i muz. B. Forma)

Sto lat, mamusiu
sto lat, tatusiu,
życzenia dzisiaj
wszystkim składamy.

Tak dziś radośnie
klaszczemy w dłonie,
razem z ptakami
głośno śpiewamy.

PLAN PRACY NA MIESIĄC MAJ

 

Tydzień I. „Mazowsze”:

  • zapoznanie z regionem: strój ludowy, taniec
  • zdobycie wiedzy na temat Warszawy: zabytki, legendy związane z tym obszarem

 

Tydzień II. „Polska, mój dom”:

  •  rozwijanie mowy,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • umuzykalnienie dzieci,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • pobudzanie przynależności narodowej.

Tydzień III. „Muzyka jest wszędzie”:

  • rozwijanie mowy,
  • porównywanie liczebności zbiorów,
  • umuzykalnienie dzieci,
  • rozwijanie wyobraźni.

Tydzień IV.  „Zielone żabki”:

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • umuzykalnienie dzieci,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

Tydzień V. „Święto rodziców”:

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • wspomaganie rozwoju poczucia przynależności rodzinnej.