• 5
  • 6
  • 7
  • 4
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • DELFINKI

Listopad

Zamierzenia dydaktyczne na listopad

  1. Moja rodzina
  2. Mój dom

III. Moje prawa i obowiązki.

  1. Moje zdrowie i bezpieczeństwo.
  • rozwijanie mowy
  • budzenie szacunku dla rodziców
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej
  • utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur
  • rozwijanie umiejętności liczenia i szeregowania
  • budzenie zainteresowań przyrodą nieożywioną
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie sprawnego reagowania na sygnały słowne i muzyczne
  • poznanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych
  • rozwijanie narządów artykulacyjnych
  • poznawanie zwyczajów kotów i psów
  • uświadamianie dzieciom ich praw
  • rozwijanie słuchu fonematycznego; utrwalanie poznanych liter
  • poznawanie cech trójkąta
  • wprowadzenie znaków równości, mniejszości i większości
  • poznanie materiałów, które przewodzą ciepło
  • zapoznanie z Międzynarodowym Dniem Praw Dziecka
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami
  • zachęcanie do prowadzenia zdrowego stylu życia
  • utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb
  • uwrażliwianie dzieci na sytuacje, które nie sprzyjają bezpieczeństwu

Zamierzenia dydaktyczne na październik

I. Idzie jesień ...przez ogród i sad

II. Idzie jesień...do zwierząt

III. Co z czego otrzymujemy.

IV. Idzie jesień...z deszczem

 

rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłów
rozwijanie mowy
rozwijanie umiejętności klasyfikowania
rozwijanie sprawności fizycznej
rozwijanie umiejętności liczenia
rozpoznawanie i nazywanie warzyw i owoców
rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
poznanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy
poznanie zapisu cyfrowego liczby 3
rozwijanie umiejętności wokalnych
rozwijanie sprawności manualnych
wyrabianie szybkiej reakcji na ustalony sygnał
rozwiajnei narządów artykulacyjnch
odczuwanie i wytwarzanie dźwięków
utrwalanie nazw ptaków odlatujących do ciepłych krajów
poznanwanie właściwości fizycznych gliny i piasku
orientowanie się w schemacie ciała drugiej osoby
kształtowanie poczucia rytmu
wyrabianie zdolności koncentracji podczas działania
poznawanie sposobu otrzymywania papieru
rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami
poznawanie i opisywanie pogody występującej późną jesienią
poznanie cech wybranych figur geometrycznych
zwracanie uwagi na ubieranie się odpopowiednio do pogody
poznanie zjawisk przyrodniczych
rozwijanie zainteresowań przyrodą nieożywioną
poznanie procesu obiegu wody w przyrodzie