• 5
  • 7
  • 4
  • 6
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • KACZUSZKI

Zmiana terminu wycieczki

Uwaga!

Ze względu na złe warunki atmosferyczne nasza wycieczka
z dnia 17.05 została przełożona na 28.05 (wtorek).

Wycieczka

Uwaga,

dnia 17 maja odbędzie się wycieczka do Łopuchówka.

Koszt wycieczki to 26 zł.

Bardzo proszę o podpisywanie zgody na wyjazd dziecka oraz wpłatę.

Pozdrawiam

Daria Nowak

Zamierzenia dydaktyczne - maj

I. Moja ojczyzna, mój region.

II. Łąka w maju.

III. Święto rodziców.

IV. Poznajemy kontynenty - Afryka.

 

  • przestrzeganie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze i właściwego zachowania się w niejscach publicznych
  • zapoznanie z położeniem swojej miejscowości i swojego regionu na mapie Polski
  • poznanie zalet życia w małych miejscowościach i w dużych miastach
  • nabywanie umiejętności skupiania uwagi na przekazie literackim
  • rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
  • rozwijanie umiejętności słuchania i poprawnego wypowiadania się na forum grupy
  • rozwijanie kompetencji matematycznych, w tym umiejętości klasyfikowania i przeliczania
  • utrwalanie znajomości symboli narodowych, kształtowanie poczucia tożsamości narodowej
  • wyjaśnienie znaczenia słowa stolica, zapoznanie z herbem Warszawy
  • utrwalanie liczb i znaków matematycznych oraz umiejętności dokonywania obliczeń
  • wyrabianie szybkiej reakcji na sygnał
  • poznawanie nazw państw sąsiadujących z Polską
  • stwarzanie okazji sprzyjających zdobywaniu wiedzy o świecie
  • zapoznanie z pojęciem Unia Europejska i jej symbolami
  • wielozmysłowe poznawanie łąki wiosną
  • rozpoznawaie kwiatów, ziół i zwierząt - mieszkańców łąki
  • poznanie ogólnej budowy kwiatu na przykładzie mniszka pospolitego
  • poznawanie sposobów wykorzystania łąki przez rolników
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania symetrii w przyrodzie
  • utrwalanie pojęcia owady oraz nazw owadów, mieszkańców łąki
  • rozwijanie orientacji przestrzennej
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
  • uświadamaianie ważnej roli rodziców w życiu dziecka, wzbogacanie informacji na temat ich święta
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie spostrzegawczości słuchowej i sprawności rachunkówej
  • wzbogacanie słownictwa o określenia związane z wyglądem postaci
  • wyrabianie poczucia rytmu i koncentracji uwagi
  • zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego z rodzicami
  • uświadamianie konieczności zachowania bezpieczeństwa podczas wspólnych zabaw
  • wzmacnianie i zacieśnianie więzi emocjonalnej ze swoimi rodzicami
  • nabywanie odwagi w prezentowaniu innym swoich umiejętności

Piosenki na maj

 

To tu 

1. Wokół mnie jest cały wielki świat.
   Tyle miast i wiosek, że nie zliczę.
    Domy duże, domy małe, różnych ludzi tłum.
     A ja mieszkam właśnie tu, właśnie tu!

Ref.: Tu jest mój dom, tu dom swój mam.
        I kocham go, i dobrze znam
        Sąsiadka macha ręką w moją stronę.
        Znajomy pies przyjaźnie macha strzępiastym ogonem.
        Firanka w oknie, a z okna zapach ciasta.
        Wszędzie jest podobnie, czy jesteś ze wsi, czy też z miasta.

2. W moim świecie dobry każdy czas.
    Tu znajome kąty i zapachy
    Tu mam skarby i zabawki, krzesło, talerz, stół.
    Bo ja mieszkam właśnie tu, właśnie tu!

Ref.: Tu jest mój dom, tu dom swój mam...

3. Może ktoś pałace chciałby mieć,
    a ja kocham mój rodzinny domek
    Latem burze, zimą sanki, wiosną zapach bzu.
    Ja chcę mieszkać zawsze tu, zawsze tu!

Ref.: Tu jest mój dom, tu dom swój mam...

 

Jestem Polakiem 

1. Ja jestem Polką, a ty Polakiem.
    Polska jest naszą ojczyzną.
    Kraj taki piękny, od Tatr aż po Bałtyk,
    nad Wisłą - rzeką błękitną.

Ref.: Mieszkamy w pięknym kraju, w Polsce,
        a Polska leży w  Europie,
        więc obok flagi biało-czerwonej,
        flaga niebieska w gwiazdki złote.
        Kraj nasz jest w Unii Europejskiej,
        wspólnocie przyjacielskich krajów,
        gdzie wszyscy sobie pomagają,
        zawsze wzajemnie się wspierają.

2. Zwiedzamy Polskę i inne kraje.
    Jak żyje się we wspólnocie?
     W zgodzie jedności - na pewno bezpieczniej,
      i lepiej, łatwiej, owocniej.

Ref.: Mieszkamy w pięknym kraju, w Polsce...

       

 Karuzela na łące

1. Dzień radosny dziś na łące,
    mocno i gorąco świeci majowe słońce.
    Dobry humor się udziela,
    przyjechała karuzela, będzie wielki bal.

Ref.: Na majowej łące karuzela
       dla biedronki, osy i dla trzmiela.
       I mrówka jedzie z chrząszczem,
        i żaba i chrabąszcze,
        i konik polny wskoczył
        i żuczek się przytoczył.
       A karuzela wiruje w koło,
       muzyka gra wesoło., daba, daba, dam!

2. Kwiaty cieszą się z pogody
    i sukienki zakładają - to pokaz mody!
    maki, chabry, fiołki, dzwonki.
    Na nich muszki i biedronki uśmiech wkoło ślą!

Ref.: Na majowej łące karuzela...

3. Pająk nad porządkiem czuwa,
   a motylek wraz z rodzinka wysoko fruwa
   Pszczoła miód rozdaje wszystkim
   pachną trawy, zioła, listki i tak cudnie jest!

Ref.: Na majowej łące karuzela...

 M jak mama, t jak tata

1. Kiedy mama z tatą mają wreszcie dla nas czas,
   wtedy co najlepsze dają, bo kochają nas.
   Kino, lody, rower, tańce i dni pełne słońca,
   i wieczorne przytulańce, którym nie ma końca!

Ref.: M jak mama, t jak tata to jest to, co lubię mieć!
        Przygód przeżyć na pół świata i następnych tysiąc chcieć!
        M jak mama, t jak tata, słowa kwitną niby kwiat.
       Wołam siostrę, wołam brata i ruszajmy w wielki świat!

2. Więc czekamy z utęsknieniem na te fajne dni,
    gdy od rana już wiadomo, że dziś tylko my!
    Tylko dla nas mama, tata, gdzieś tam inne sprawy,
    gry, zabawy, buźki, noski, w bajek świat wyprawy.

Ref.: M jak mama, t jak tata to jest to, co lubię mieć...

Styczeń - materiały dydaktyczne

 

 

I. Mijają dni, miesiące, lata.

II. Zima i zwierzęta.

III. Babcia i dziadek.

IV. Projekt "zabawki"

 

- odkrywanie literymałej, wielkiej, pisanek, drukowanej

- wzbogacanie wiedzy na temat kalendarza i jego znaczenia

- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

- poszerzanie wiadomości dotyczących miesięcy i pór roku

- wprowadzanie znaku matematycznago +; utrwalanie znaku =; stosowanie znaków + i = w sytuacjach zadaniowych

- rozwijanie umiejętności dodawania w zakresie

- rozwijanie sprawności manualnej

- rozumienie pojęcia czasu poprzez dostrzeganie stałego następstwa dni i nocy oraz pór roku

- odkrywanie litery

- utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabaw zimowych

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się dłuższymi zdaniami na dany temat

- zapoznanie z pracą leśnika

- wzbogacanie wiadomości na temat Antarktydy

- wyodrębnianie części wspólnej zbiorów

- rozpoznawanie i nazywanie małych i wielkich liter

- odkrywanie litery b

- kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do osób starszych

- rozwijanie pamięci i uwagi

- ćwiczenie orientacji na kartce papieru

- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 8

- utrwalanie kształtów i nazw figur geometrycznych

- wdrażanie do dbania o porządek wśród swoich zabawek

- zachęcanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania

- wzbogacanie wiedzy na temat zabawek dawnych i współczesnych

 

PIOSENKI NA MIESIĄC STYCZEŃ 

I. "Czasolot"

1. Gdy przyszliśmy do przedszkola, to był wrzesień.
To był wrzesień, a z nim jesień tak złota jak słońce.
Gdy wakacje się zbliżają, to jest czerwiec.
 To jest czerwiec, a znim lato gorące, pachnące.
 A co potem, co będzie potem?
 Polecimy sprawdzić to czasolotem!

 Ref.: Czaso - czaso- czasolot to pojazd, co nie widać go.
  Kiedy wsiadasz, wrzesień jest, jesieni start i lata stop!
Potem października bieg i bieg listopada.
  Grudzień, styczeń niosą śnieg, zima bajki gada.
Wiosną marzec, kwiecień, maj i prawie koniec lotu.
Czerwiec niesie lata czar - wysiadka z czasolotu
 Lipiec - hop! Sierpień - prask!
I znów mamy września czas! 

2. Kiedy przyszłam do przedszkola, byłam mała.
 Taka mała, że pod stołem mieściłam się cała.
Gdy przyszedłem do przedszkola, byłem mały.
 Taki mały, że pod krzesłem mieściłem się cały.
 A potem, co będzie potem?
 Polecimy sprawdzić to czasolotem!

 Ref.

 3. A w ogrodzie przy przedszkolu rosły róże.
 Były małe, malusieńkie, a teraz są duże.
 A to drzewko, które miało małe listki,
 tak urosło, że w dzień skwarny cień rzuca dla wszystkich.
A co potem? Co będzie potem?
 Polecimy sprawdzić to czasolotem!

 Ref.: 

         

II. "Pomóż ptakom" 

1. Zastukały ptaszki w okno:
"Hejże, hejże, dzieci!
 Zima mrozem postraszyła,
 śnieżek z nieba leci! 

Ref.: Dajcie ptaszkom ziarnek
  i okruszków chleba!
Gdy na dworze zima,
ptakom  pomóc trzeba!" 

2. Tata zbija z desek karmnik,
chleb szykuje mama,
słonecznika ziarnka dzieci
wsypią tutaj zaraz. 

Ref.: 

III. "Kraina babci i dziadka" 

1. Mama w pracy, tata w pracy, mało widzą nas.
 Ale za to babcia z dziadkiem zawsze mają czas.
Mama w biegu, tata w biegu, śpieszą się co dnia.
Ale za to  babcia z dziadkiem mają niezły plan!
 Drzwi krainy czarodziejskiej otwierają nam! 

Ref.: A tam lody kolorowe i zabawki odlotowe,
 karuzela i spacer z psem,
wszystko wyczarował dziadek z babcią, ja to wiem!
A tam kotki jak kłębuszki, a tam bitwa na poduszki.
  Potem pizza, a może dżem?
 Wszystko wyczarowała dziadek z babcią, ja to wiem! 

2. Mama stara się jak może, by być bliżej nas,
 ale ciągle goni, goni ją ten wstrętny czas!
 Tata stara się jak może, aby z nami być,
 ale trudno jest na co dzień tak spokojnie żyć.
 Babcia z dziadkiem zapraszają, by się u nich skryć!

 Ref.: