• 6
  • 4
  • 7
  • 5
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • KACZUSZKI

Uwaga

Dnia 01.04.br odbędą się zajęcia z rodzicami pt. "W indiańskiej wiosce". 
W związku z tym bardzo proszę o dostarczenie dla dziecka do dnia 20.03.br. luźnej, gładkiej koszulki w celu zrobienia z niej stroju indiańskiego.

Koszulka może być w kolorze brązowym, czarnym lub białym.

prosze o podpisanie koszulki na metce.

Z góry dziękuję

Daria Nowak

Zamierzenia dydaktyczne - marzec

I. Zwierzęta z dzungli i sawanny

II. Zwierzeta naszych pól i lasów

III. Marcowa pogoda

IV. Wiosenne przebudzenia

 

  • odkrywanie litery: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
  • zapoznanie z kontynentem afrykańskim oraz wybranymi zwierzętami zamieszkującymi ten kontynent
  • poszerzanie wiadomości na temat ogrodu zoologicznego
  • rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
  • poszerzanie wiadomości na temat zwierząt egzotycznych
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10
  • wzbogacanie wiedzy na temat życia pszczół i ich znaczeniu w życiu człowieka
  • wzbogacanie wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie i na polu
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • tworzenie kolekcji, porządkowanie elementów według jednej cechy
  • rozwijanie sprawności narządów artykulacyjnych
  • poznawanie znaczenia witamin dla zdrowia człowieka
  • kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku
  • rozumienie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych
  • wdrażanie do dłuższych, logicznych wypowiedzi na określony temat
  • porównywanie liczebności zbiorów
  • utrwalanie nazw pór roku oraz dostrzeganie regularności w ich występowaniu
  • rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo  - ruchowej
  • wzbogacanie wiadomości na temat kwiatów doniczkowych i zasad ich pielęgnacji
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania
  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejsciem wiosny
  • poznanie i utrwalanie nazw roślin charakterystycznych dla środowiak parku
  • przezwyciężanie lęku i nieśmiałości przed wystąpieniami publicznycznymi
  • rozwijanie obustronnej koordynacji ruchowej i sprawności manualnej

Styczeń - materiały dydaktyczne

 

 

I. Mijają dni, miesiące, lata.

II. Zima i zwierzęta.

III. Babcia i dziadek.

IV. Projekt "zabawki"

 

- odkrywanie literymałej, wielkiej, pisanek, drukowanej

- wzbogacanie wiedzy na temat kalendarza i jego znaczenia

- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

- poszerzanie wiadomości dotyczących miesięcy i pór roku

- wprowadzanie znaku matematycznago +; utrwalanie znaku =; stosowanie znaków + i = w sytuacjach zadaniowych

- rozwijanie umiejętności dodawania w zakresie

- rozwijanie sprawności manualnej

- rozumienie pojęcia czasu poprzez dostrzeganie stałego następstwa dni i nocy oraz pór roku

- odkrywanie litery

- utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabaw zimowych

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się dłuższymi zdaniami na dany temat

- zapoznanie z pracą leśnika

- wzbogacanie wiadomości na temat Antarktydy

- wyodrębnianie części wspólnej zbiorów

- rozpoznawanie i nazywanie małych i wielkich liter

- odkrywanie litery b

- kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do osób starszych

- rozwijanie pamięci i uwagi

- ćwiczenie orientacji na kartce papieru

- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 8

- utrwalanie kształtów i nazw figur geometrycznych

- wdrażanie do dbania o porządek wśród swoich zabawek

- zachęcanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania

- wzbogacanie wiedzy na temat zabawek dawnych i współczesnych

 

PIOSENKI NA MIESIĄC STYCZEŃ 

I. "Czasolot"

1. Gdy przyszliśmy do przedszkola, to był wrzesień.
To był wrzesień, a z nim jesień tak złota jak słońce.
Gdy wakacje się zbliżają, to jest czerwiec.
 To jest czerwiec, a znim lato gorące, pachnące.
 A co potem, co będzie potem?
 Polecimy sprawdzić to czasolotem!

 Ref.: Czaso - czaso- czasolot to pojazd, co nie widać go.
  Kiedy wsiadasz, wrzesień jest, jesieni start i lata stop!
Potem października bieg i bieg listopada.
  Grudzień, styczeń niosą śnieg, zima bajki gada.
Wiosną marzec, kwiecień, maj i prawie koniec lotu.
Czerwiec niesie lata czar - wysiadka z czasolotu
 Lipiec - hop! Sierpień - prask!
I znów mamy września czas! 

2. Kiedy przyszłam do przedszkola, byłam mała.
 Taka mała, że pod stołem mieściłam się cała.
Gdy przyszedłem do przedszkola, byłem mały.
 Taki mały, że pod krzesłem mieściłem się cały.
 A potem, co będzie potem?
 Polecimy sprawdzić to czasolotem!

 Ref.

 3. A w ogrodzie przy przedszkolu rosły róże.
 Były małe, malusieńkie, a teraz są duże.
 A to drzewko, które miało małe listki,
 tak urosło, że w dzień skwarny cień rzuca dla wszystkich.
A co potem? Co będzie potem?
 Polecimy sprawdzić to czasolotem!

 Ref.: 

         

II. "Pomóż ptakom" 

1. Zastukały ptaszki w okno:
"Hejże, hejże, dzieci!
 Zima mrozem postraszyła,
 śnieżek z nieba leci! 

Ref.: Dajcie ptaszkom ziarnek
  i okruszków chleba!
Gdy na dworze zima,
ptakom  pomóc trzeba!" 

2. Tata zbija z desek karmnik,
chleb szykuje mama,
słonecznika ziarnka dzieci
wsypią tutaj zaraz. 

Ref.: 

III. "Kraina babci i dziadka" 

1. Mama w pracy, tata w pracy, mało widzą nas.
 Ale za to babcia z dziadkiem zawsze mają czas.
Mama w biegu, tata w biegu, śpieszą się co dnia.
Ale za to  babcia z dziadkiem mają niezły plan!
 Drzwi krainy czarodziejskiej otwierają nam! 

Ref.: A tam lody kolorowe i zabawki odlotowe,
 karuzela i spacer z psem,
wszystko wyczarował dziadek z babcią, ja to wiem!
A tam kotki jak kłębuszki, a tam bitwa na poduszki.
  Potem pizza, a może dżem?
 Wszystko wyczarowała dziadek z babcią, ja to wiem! 

2. Mama stara się jak może, by być bliżej nas,
 ale ciągle goni, goni ją ten wstrętny czas!
 Tata stara się jak może, aby z nami być,
 ale trudno jest na co dzień tak spokojnie żyć.
 Babcia z dziadkiem zapraszają, by się u nich skryć!

 Ref.: