• 5
  • 6
  • 7
  • 4
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • MYSZKI

Grudzień w Szarych Myszkach

 

Kalendarium

02.12 - pieczenie pierników

05.12 - zajęcia otwarte z rodzicami,  godz 14:30 sala Szarych Myszek

06.12 - Mikołajki

18.12 - Wigilia grupowa, spotkanie z Gwiazdorem (ubieramy się elegancko)

20.12 - teatrzyk świąteczny

 

Zamierzenia dydaktyczne

  1. Każdy może być Świętym Mikołajem
  2. Idzie zima ze śniegiem
  3. Idą święta
  • kształtowanie postaw prospołecznych,
  • uświadomienie dzieciom znaczenia miłości w życiu człowieka
  • kształtowanie sprawności językowej w zakresie nazywania uczuć (smutek, złość, miłość, radość)
  • zapoznanie z postacią biskupa Świętego Mikołaja
  • dostrzeganie w krajobrazie zmian charakterystycznych dla zimy
  • wzbogacanie wiedzy o wyglądzie płatków śniegu,
  • poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
  • stymulowanie rozwoju mowy, zachęcanie do uważnego słuchania tekstu literackiego
  • rozwijanie umiejętności matematycznych;
  • stymulowanie percepcji wzrokowej;
  • zachęcanie do zabaw i ćwiczeń ruchowych,
  • wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego;
  • rozwijanie pomysłowości i kreatywności
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie umiejętności reagowania na zmianę dynamiki,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • wzbogacanie zasobu słownictwa,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • utrwalanie pojęć: wysoko, nisko.
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole

 

Piosenki

Prezenty dla wszystkich

 

Ref. Święty Mikołaj

idzie uśmiechnięty,

bo dziś dla wszystkich

ma piękne prezenty.

 

Dla mamy szalik w tęczowe wzory,

na zimne dni i mroźne wieczory.

Dla taty kubek w kropeczki złote,

niech pije kawę, gdy ma ochotę.

Dla dzieci sanki, nowe, drewniane.

Pojdą na górkę w zimowy ranek.

I nawet śpiący na sofie kotek

dostanie dzisiaj wełniany motek.

A sam Mikołaj, bardzo zdziwiony,

dostał w prezencie piernik zdobiony.

 

Ref. Święty Mikołaj

wraca uśmiechnięty,

bo dzisiaj każdy

otrzymał prezenty.

 

Idzie zima

I.Od samego ranka pada śnieg.

Cała droga nim zasłana.

Dzieci wyszły z domów, cieszą się,

ulepiły już bałwana.

 

Ref.: Zima przyszła już,

gwiżdże wiatr, gwiżdże wiatr,

trzeszczy mróz, trzeszczy mróz.

Zima przyszła już,

gwiżdże wiatr, trzeszczy mróz.

 

 II. Narty przypiął sobie mały Krzyś,

łyżwy założyła Jola,

wszystkie dzieci jechać dzisiaj chcą

na saneczkach do przedszkola.

 

Ref.: Zima przyszła…

 

III. Nawet mały kotek cieszy się,

łapiąc w łapki płatki śniegu.

Chciał dogonić wszystkich – no i bęc,

wpadł na zaspę w pełnym biegu.

 

Ref.: Zima przyszła…

 

 

Idą święta

I. Bielutki śnieg pokrył świat,

wiatr zimny kolędy gra.

 Ref.: Już święta, święta,

choinka lampkami lśni.

Święta, święta,

wokół choinki my.

 II.Złocistych świec ciepły blask,

wigilię już zacząć czas.

 Ref.: Już święta, święta…

 III. Na stole świąteczny karp

i tyle niezwykłych dań.

 Ref.: Już święta, święta…

 IV. Prezentów ogromny stos

i życzeń świątecznych moc.

 Ref.: Już święta, święta…

V. Patrz, gwiazdka na niebie, hen,

życzenia nam wszystkim śle.

 Ref.: Już święta, święta…

Listopad w Szarych Myszkach

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne):

  • rozwijanie postaw patriotycznych związanych z tożsamością narodową.
  • nazywanie członków bliższej rodziny i dalszej rodziny
  • wzbogacanie wiedzy o swojej rodzinie,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego z członkami swojej rodziny,
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną,
  • zwracanie uwagi na architekturę, dostrzeganie różnic w wyglądzie domów,
  • poznawanie obowiązków poszczególnych członków rodziny,
  • zachęcanie do pomagania rodzicom w wykonywaniu domowych obowiązków
  • utrwalanie wiadomości na temat praw i obowiązków dziecka
  • zrozumienie konieczności zażywania lekarstw i spokojnego zachowania się podczas ich brania
  • poznawanie zasad bezpieczeństwa związanych z zażywaniem lekarstw
  • zapoznawanie z podstawowymi zasadami zdrowego odżywiania,
  • kształtowanie nawyków higienicznych
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce,
  • reagowanie na ustalone sygnały
  • rozwijanie sprawności ruchowej
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • zachęcanie do uważnego słuchania opowiadania
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • opanowanie tekstu i melodii nowej piosenki,
  • zgodne współdziałanie z innymi dla osiągnięcia wybranego celu

 

04.11 - przedstawienie teatralne w przedszkolu "Dwa Koziołki"

18.11 - spotkanie z policjantem

26.11 - wyjazd do wytwórni bombek

27. 11 - spotkanie z pielęgniarką

 

Piosenki

Moja mama i mój tata

1. To właśnie moja mama, a to mój tata,

najlepszy chyba duet z całego świata.

Gdy mama zwykle nami i domem się zajmuje,

to tata majsterkowicz wciąż wszystko reperuje.

 

Ref.: Rower, pralkę i suszarkę, i zepsuty kran,

zamek w szafce i szufladce – wszystko zrobi sam.

Czy się okno nie domyka, czy też skrzypią drzwi,

tata wszystko to naprawi w mig.

Tata wszystko to naprawi w mig.

 

2. Więc mama robi obiad, zakupy, pranie,

i o porządek w domu dba doskonale.

Upiecze pyszne ciasto i tort udekoruje,

a tata majsterkowicz wciąż wszystko reperuje.

 

Ref.: Rower, pralkę i suszarkę...

 

Urządzenia domowe

1.Do czego służy pralka?

Wiadomo, że do prania.

Do czego telewizor?

Już wiem – do oglądania.

Do czego służy kuchnia,

na pewno dobrze wiesz,

to na niej ugotujesz,

co potem chętnie zjesz.

 

2. Do czego służy szafa?

To miejsce na ubrania.

Do czego zaś odkurzacz?

Znów wiem, do odkurzania.

Do czego mikrofala,

na pewno dobrze wiesz,

w niej można podgrzać wszystko,

co potem chętnie zjesz.

 

3.Do czego służy toster?

Do chleba tostowania.

Do czego służy czajnik?

Do wody gotowania.

Do czego jest lodówka,

na pewno dobrze wiesz,

w niej możesz schłodzić wszystko,

co potem chętnie zjesz.

 

Porządki

1. Lubię czystość, więc porządek

w swym pokoju zawsze mam;

książki, misie, samochody,

każda rzecz swe miejsce ma.

 

Ref.: Co dzień rano łóżko ścielę

i podlewam kwiatki,

pozamiatam, poodkurzam,

posprzątam zabawki.

 

2. Jak to miło, gdy mój pokój

od rana czystością lśni;

nie potrzeba dużo pracy,

by porządek zawsze był.

 

Ref.: Co dzień rano...

 

Wszystkie dzieci chcą być zdrowe

1. Kto chce zdrowe ząbki mieć,

musi pastą czyścić je.

Kto chce cały czysty być,

wodą z mydłem musi się myć!

 

Ref.: Wszystkie dzieci chcą być zdrowe

i wszystkie chcą być grzeczne.

Do zabawy wciąż gotowe

i bardzo bezpieczne.

 

2. Kto chce zdrowy brzuszek mieć,

musi dobre rzeczy jeść.

Kto chce przez ulicę przejść,

musi z mamą na pasy wejść.

 

Ref.: Wszystkie dzieci chcą… / bis

 

3. Kto chce bardzo silny być,

musi co dzień mleko pić.

Kto chce rosnąć tak jak las

– gimnastyką zająć się czas!

 

Ref.: Wszystkie dzieci chcą…

 

To jest mój kraj

1.Tutaj dom mój i rodzina ukochana,

park, przedszkole, okolica dobrze znana.

A tuż obok rosną kwiaty, stare drzewa

i chór ptaków gdzieś w konarach pięknie śpiewa.

 

Ref. To jest mój kraj, to moja Polska,

ja jestem Polką, ty – Polakiem.

To nasze miejsce, tu jest nasz dom,

gdzie Wisła płynie swoim szlakiem.

 

2.Tu odkrywam, tutaj uczę się z ochotą,

jak kochać ojczyznę i jak być patriotą.

Wszędzie słychać polski język – nasz ojczysty

i rozbrzmiewa hymn tak piękny, uroczysty.

 

Ref. To jest mój kraj, to moja Polska…

 

 3. Tu, gdzie Bałtyk i gdzie Tatry – nasze góry,

których szczyty sterczą aż po same chmury.

Każde miasto, każda wioska, nawet mała,

to jest właśnie ukochana Polska cała.

 

Ref. To jest mój kraj, to moja Polska… /2×

Październik w Szarych Myszkach

Zamierzenia dydaktyczne:

  • zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze,
  • rozwijanie intuicji geometrycznej, utrwalanie pojęcia koło,
  • poznawanie charakterystycznych cech różnych przedmiotów,
  • poznawanie miejsc, w którym jeże chronią się przed nadchodzącą zima,
  • utrwalanie wiadomości na temat charakterystycznych cech jesiennego krajobrazu,
  • poznawanie sposobów przygotowywania się wybranych zwierząt do zimy,
  • rozbudzanie zainteresowań światem zwierząt,
  • poznawanie wyglądu i sposobu odżywiania się wiewiórki,
  • stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających wyzwalaniu empatii i wrażliwości,
  • poznawanie pochodzenia i wykorzystania wełny,
  • zapoznanie z etapami powstawania mąki,
  • właściwe posługiwanie się monetami w zabawie,
  • poznawanie znaczenia drzew w przyrodzie
  • poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • łączenie śpiewu z elementem ruchu,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • instrumentacja do piosenki,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania poleceń N.,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • stwarzanie okazji do różnorodnej działalności plastycznej
  • rozwijanie mowy,
  • samodzielne wykonanie poznanej piosenki,
  • rozwijanie dykcji i artykulacji,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość,
  • dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów, próby kontunuowania dostrzeżonego rytmu,

 

 

Piosenki:

 

Bezpieczne przejście

  1. Zielone światło nad drogą świeci,

na drugą stronę zaprasza dzieci.

Ref.: Przechodź po pasach na drugą stronę,

kiedy się pali światło zielone.

  1. Czerwone światło widać z daleka.

Co to oznacza? Stop! Proszę czekać!

Ref.: Czerwone światło – w miejscu stoimy,

na drugą stronę nie przechodzimy!

 

 

Jesienne zapasy

  1. Dziś od rana hyc, hyc, hyc,

wiewióreczka mała,

nie chce robić prawie nic,

tylko by skakała.

Ref.: Orzeszków nie chce zrywać,

do dziupli nie chce nosić,

a gdy nadejdzie zima,

sąsiadów będzie prosić.

  1. Dziś od rana tup, tup, tup,

chomik gdzieś wędruje,

nie chce robić prawie nic,

tylko maszeruje.

Ref.: Owoców nie chce zbierać,

do domu swego nosić,

a gdy nadejdzie zima,

sąsiadów będzie prosić.

III. Dziś od rana pi, pi, pi,

myszka bardzo mała,

nie chce robić prawie nic,

tylko by leżała.

Ref.: Ziarenek nie chce szukać,

do norki nie chce nosić,

a gdy nadejdzie zima,

sąsiadów będzie prosić.

  1. Przyszły do nich mamy trzy,

pogroziły palcem:

– Dość lenistwa, dosyć psot,

do roboty, malce.

Ref.: Chomik nosi owoce,

orzeszki zaś wiewiórka,

a mała polna myszka

ziarenka oraz piórka.

 

 

Na mlecznej rzece

  1. Płynie sobie mleczna rzeka

i pyszności niesie z mleka:

masło, serek, czekoladki, batoniki,

mleczne żelki, ze śmietanką jogurciki.

Lecz najważniejsze dla ochłody i dla zgody

to są pyszne lody!

Ref.: Pa-ram-pam-pam.

Pa-ram-pam-pam.

To są pyszne lody!

  1. Płynie rzeka tuż przy łące,

na niej statek cały w mące.

Z mąki chlebek i pierożki, i bułeczka,

naleśniki, pączki, pizza i ciasteczka.

Lecz najważniejszy – pyszny, wielki,

kolorowy – tort urodzinowy!

Ref.: Pa-ram-pam-pam.

Pa-ram-pam-pam.

Tort urodzinowy

 

 

Deszczyk

  1. Kapu-kapu, pada deszcz,

strugi lecą z nieba.

A ja jednak powiem wam:

martwić się nie trzeba.

Ref.: Weź parasol zaraz do ręki,

włóż na nogi kalosze.

Zanuć słowa tej piosenki

i wesoło ruszaj w drogę.

Weź parasol zaraz do ręki,

włóż na nogi kalosze.

Zanuć słowa tej piosenki

i wesoło ruszaj w drogę

  1. Kapu-kapu, kapu, kap,

deszczyk z nieba leci,

w kroplach deszczu, nucąc tak,

idą sobie dzieci.

Ref.: Weź parasol…

III. Kapu-kapu, pada deszcz,

wszystko mokre w koło.

Przez kałuże sobie skacz,

śmiejąc się wesoło.

Ref.: Weź parasol…

Skrót wiadomości z zebrania.

tel. przedszkole: (061) 855-10-79

dyrektor Beata Stein: 508 366 896

mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Nauczyciel prowadzący: mgr Marta Balcerowska – godziny pracy 7:30 – 14:30

Pomoc nauczyciela: Karolina Przepióra – godziny pracy 6:30 – 14:30 oraz 9:00 – 17:00

Godziny pracy oddziału: 7:30 – 14:30, po 14:30 dzieci zostają przekazane do sali niebieskiej oraz pomarańczowej

Ubezpieczenie - https://twojedziecko.aviva.pl/oferta?token=81F38EA921D6A5276660816608093DA159846C7D

Państwo sami wybierają opcję.

Opłaty: książki – 88 zł, Rada Rodziców – 45zł, grupowe – 50 zł

Grupa na Facebooku – Zaczarowana Podkowa (Zalasewo) - rocznik 2015

Zajęcia dodatkowe:

gimnastyka korekcyjna: wtorek, czwartek

język angielski: środa, piątek

rytmika: środa, piątek

Temat planu rocznego:

„Przedszkolak w świecie wartości” oraz program Jadwigi Pytlarczyk „W kręgu zabawy”

Zajęcia otwarte dla rodziców:

grudzień – udział całej grupy w akcji charytatywnej

Najbliższe wydarzenia:

Wrzesień – Dzień Przedszkolaka

Październik – teatrzyk, wycieczka do muzeum w Swarzędzu, spotkanie ze służbami mundurowymi

Listopad – obchody Dnia Niepodległości

Grudzień – udział dzieci i rodziców w akcji charytatywnej, pieczenie pierników

Styczeń – Dzień Babci i Dziadka

Przedszkole będzie nieczynne – 24.12, 31.12

Deklaracja nieobecności – 23.12 – 30.12

O wszystkich pozostałych wydarzeniach będę informowała Państwa na bierząco

 

Przerwa urlopowa: WAKACJE 2020 – 27.07 – 7.08 (BEZ MOŻLIWOŚCI DYŻURU)

Wrzesień w Szarych Myszkach

Zamierzenia dydaktyczne:

  1. To jestem ja.
  2. Moja grupa.
  3. Idzie jesień przez ogród i sad.
  4. Idzie jesień przez park i las.

 

  • rozwijanie kompetencji społecznych w zakresie poznawania samego siebie i innych
  • poznawanie zasad bezpieczeństwa,
  • reagowanie na ustalone sygnały,
  • wspomaganie rozwoju dziecka w zakresie poznawania samego siebie,
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała,
  • zachęcanie do uważnego słuchania Nauczyciela
  • kształtowanie prawidłowych zachowań społecznych,
  • rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie umiejętności kontrolowania emocji,
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • utrwalanie nazw najczęściej spotykanych warzyw i owoców,
  • utrwalanie znajomości kolorów,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych
  • rozwijanie umiejętności rachunkowych
  • rozbudzanie zainteresowania światem przyrody
  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,
  • poznawanie środowiska leśnego oraz zasad
  • zachowania się w lesie,
  • rozwijanie umiejętności obrazowania ruchem tekstu piosenki
  • utrwalanie charakterystycznych cech jesiennego krajobrazu

 

Piosenki:

W przedszkolu

1.Przedszkolaczek, zuch i chwat,

jest z przedszkolem za pan brat.

Pięknie tańczy, ładnie śpiewa,

na nikogo się nie gniewa.

Ref.: Z takim dzieckiem, jasna sprawa,

zawsze miła jest zabawa.

2. Grzeczne słowa dobrze zna,

zawsze świetny humor ma.

Chętnie uczy się wszystkiego

i pomaga swym kolegom.

Ref.: Z takim dzieckiem, jasna sprawa....

3. Nie przejmuje wcale się,

kiedy mu coś pójdzie źle.

Bo w przedszkolu, daję słowo,

jest bezpiecznie, kolorowo.

Ref.: Z takim dzieckiem, jasna sprawa...

 

Wesoła zabawa

1. Jak przyjemnie i wesoło,

gdy maluchy idą w koło.

Nóżka lewa, nóżka prawa –

jaka miła to zabawa.

Ref.: Hop, hop, tralala.

Tańczę, gdy muzyka gra.

2. Przyszła pora na klaskanie,

aż się dziwią wszystkie panie.

Rączka lewa, rączka prawa –

jaka miła to zabawa.

Ref.: Hop, hop…

3.Teraz pięknie się kłaniamy,

naszą panią pozdrawiamy.

Rączka lewa, rączka prawa –

jaka miła to zabawa.

Ref.: Hop, hop…

 

Jesień w sadzie i ogrodzie

1. Już na drzewach w sadzie

i grządkach w ogrodzie

dojrzały przysmaki,

które jemy co dzień

Ref.: Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,

złota dynia, jabłko, śliwka i dojrzała gruszka.

2. Pójdziemy z koszami,

każdy coś przyniesie.

Czy już wszyscy wiecie,

co nam dała jesień?

Ref.: Bakłażany, patisony, marchew i pietruszkę…

 

Jesienne liście i wiatr

I. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,

kolorowe listki na wietrze szumiały.

Ref.: Szu, szu, szu, szumiały wesoło,

szu, szu, szu, wirowały w koło.

II. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,

kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

Ref.: Hop, hop, hop, tak sobie skakały,

hop, hop, hop, w koło wirowały.

III. Kolorowe listki spadły już na trawę,

kolorowe listki skończyły zabawę.

Ref.: Cicho, sza, listki zasypiają,

cicho, sza, oczka zamykają