• 7
  • 6
  • 4
  • 5

WZNOWIENIE PRACY PRZEDSZKOLA OD 18.05.2020R.

Informacja

PRACA PRZEDSZKOLA W CZASIE WAKACJI

INFORMUJEMY, ŻE W TYM ROKU SZKOLNYM NIE BĘDZIE PLANOWANEJ WCZEŚNIEJ PRZERWY URLOPOWEJ W PRZEDSZKOLU.

PLACÓWKA BĘDZIE CZYNNA PRZEZ CAŁY LIPIEC I SIERPIEŃ.

W  ZWIĄZKU Z NADAL OBOWIĄZUJĄCYM REŻIMEM SANITARNYM , LICZBA MIEJSC W PRZEDSZKOLU BĘDZIE OGRANICZONA.

RODZICE, KTÓRZY PLANUJĄ POSŁAĆ DZIECKO DO PRZEDSZKOLA W MIESIĄCU LIPCU LUB SIERPNIU MUSZĄ POINFORMOWAĆ O TYM WYCHOWAWCĘ GRUPY NAJPÓŹNIEJ DO DNIA 15 CZERWCA BR. PODAJĄC KONKRETNE TERMINY.

 

 

 

 

 

Szanowni Rodzice!
Na stronie internetowej naszego przedszkola lub dostępnych komunikatorach, będziemy zamieszczać propozycje materiałów i możliwych form ich realizacji przez dziecko w domu. W zakładce „Zajęcia dodatkowe”  „Domowe przedszkole” znajdziecie Państwo propozycję zajęć dla Waszych dzieci przygotowanych przez logopedę, higienistkę, nauczyciela języka angielskiego, rytmiki i gimnastyki korekcyjnej.
Materiały od wychowawców grup będą udostępniane w dotychczas przyjęty sposób.

Nasi nauczyciele zawsze chętnie odpowiedzą na nurtujące pytania, poprzez kontakty zwyczajowo ustalone i przyjęte.
Pamiętajmy, że dziecko ma prawo być zmęczone, odmówić wykonania danego zadania.
Zapytajmy wtedy: A na co masz ochotę? Co chcesz teraz robić?
Pozwólmy wybierać

Życzmy wszystkim zdrowia i wytrwałości.
Zapraszamy również do kontaktu mailowego z przedszkolem.

 

  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • MYSZKI

Marzec w Myszkach

  1. Zwierzęta dżungli i sawanny
  2. Zwierzęta pół i lasów
  3. Marcowa pogoda
  4. Wiosenne przebudzenie
  • zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi żyjącymi w dżungli lub na sawannie,
  • utrwalanie wiadomości na temat zwierząt egzotycznych
  • poszerzanie wiadomości na temat wybranych owoców egzotycznych,
  • poznawanie właściwości bananów i fig, w tym walorów smakowych,
  • wzbogacanie wiadomości przyrodniczych,
  • poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie i na polu,
  • wzbogacenie wiedzy dotyczącej zwierząt i środowiska, w którym żyją,
  • wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt
  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną,
  • zapoznanie z ludowym zwyczajem pożegnania zimy
  • rozwijanie poczucia przynależności narodowej,
  • kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku
  • przekazywanie wiedzy dotyczącej pogody,
  • kształtowanie nawyków prozdrowotnych
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny
  • wzbogacanie wiadomości na temat wybranych gatunków wiosennych kwiatów
  • wzbogacanie wiadomości na temat etapów rozwojowych wybranych kwiatów,
  • poszerzanie wiedzy na temat zmian zachodzących wiosną w życiu małych zwierząt
  • zachęcanie do dbałości o porządek i wystrój sali
  • rozwijanie umiejętności budowania prostych zdań, poprawnych pod względem gramatycznym,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznanie nowych piosenek
  • rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni,
  • rozwijanie ciekawości poznawczej,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozpoznawanie i wyrażanie emocji,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci,
  • rozwijanie sprawności manualnej i orientacji przestrzennej,
  • aktywizowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie różnego typu zagadek.

 

Kalendarium

3 marzec - teatrzyk w przedszkolu

10 marzec - ogłoszenie wyników konkursu literackiego

25 marzec - spotkanie z higienistką

30 marzec godz. 14:30 - zajęcia otwarte z udziałem rodziców

 

 

Piosenki

Dżungla

1. Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,

poplątane zwoje dzikich lian.

Mieszka sobie w bambusowej chatce

Ambo Sambo – wielkiej dżungli pan.

 

Ref.: Strusie mu się w pas kłaniają,

małpy na ogonach grają.

Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

 

2. Ambo Sambo, doskonale znam go,

węża się nie boi ani lwa.

Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców

w dłoni coś smacznego zawsze ma.

Ref.: Strusie mu się…

 

Sąsiedzi

1. My mieszkamy w domu, bawimy się w przedszkolu.

Mała myszka, mały chomik biegają po polu.

Mała myszka, mały chomik biegają po polu.

My lubimy jeść obiadek razem z całą grupą.

Mała myszka, mały chomik ziarna zboża chrupią.

Mała myszka, mały chomik ziarna zboża chrupią.

 

Ref.: Mała myszka, mały chomik dobrzy to sąsiedzi.

Każde mieszka w ciepłej norce,

sąsiada czasem odwiedzi.

 

2. Dzieci śpią w łóżeczkach, zabawek dużo mają.

Rudy lisek i zajączek w lesie się chowają.

Rudy lisek i zajączek w lesie się chowają.

Dzieci lubią place zabaw z piaskiem, z huśtawkami.

Rudy lisek i zajączek bawią się szyszkami.

Rudy lisek i zajączek bawią się szyszkami.

 

Ref.: Rudy lisek i zajączek dobrzy to sąsiedzi.

Każdy mieszka w ciepłej norce (*jamce).

Sąsiada czasem odwiedzi.

 

Pada deszcz

1. Pada deszcz kapu, kap,

idą dzieci człap, człap, człap.

Idzie też Oli brat

po kałużach człap, człap, człap.

 

Ref.: Dziś od rana deszczyk pada,

z deszczem świetna jest zabawa.

 

2. Pada deszcz kapu, kap,

wszyscy tańczą szlap, szlap, szlap.

I ja też, szlap, szlap, szlap,

tańczę z deszczem chlap, chlap, chlap.

 

Ref.: Dziś od rana…

 

Spotkanie z wiosną

Ciepły wietrzyk powiał dzisiaj,

słychać świergot ptaków,

a w ogrodzie spotkać można

miłych przedszkolaków.

 

Ref.: Wiosna, wiosna przyszła do nas,

bierzmy się za ręce.

Pośród młodej, bujnej trawy

kwiatów coraz więcej.

ZEBRANIE !

Drodzy Rodzice!

Serdecznie zapraszam na zebranie, które odbędzie się 12 lutego (środa),

godz.: 16:30,sala Szarych Myszek.

Na zebraniu podsumujemy pierwsze półrocze, oraz przedstawimy plany na drugą część roku przedszkolnego.

Luty w Szarych Myszkach

  1. Baśnie, bajki, bajeczki
  2. Muzyka wokół nas
  3. Nie jesteśmy sami w kosmosie
  • poznawanie wybranych wartości (prawdomówność),
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji,
  • wyrabianie empatii,
  • zachęcanie do udzielania pomocy osobom potrzebującym
  • zapoznanie z nazwami i brzmieniem wybranych instrumentów,
  • pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej,
  • odbieranie i nazywanie wrażeń słuchowych,
  • zapoznanie z rolą muzyki w życiu człowieka,
  • nazywanie i rozróżnianie wybranych instrumentów muzycznych
  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów i usłyszanych dźwięków z wymienieniem liczebników głównych w zakresie 4;
  • dostrzeganie roli ostatniego liczebnika,
  • dostarczanie wiadomości na temat Układu Słonecznego,
  • rozbudzanie wyobraźni przestrzennej i kreatywności,
  • rozpoznawanie i nazywanie barw podstawowych i wybranych barw pochodnych,
  • rozwijanie postawy badawczej,
  • zaznajomienie ze środkami transportu,
  • rozwijanie umiejętności współpracy,
  • poznawanie ciekawostek związanych z kosmosem
  • rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie logicznego myślenia,
  • rozwijanie umiejętności skupiania i utrzymywania uwagi na określonym zadaniu,
  • poznanie melodii i tekstu nowej piosenki,
  • dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach,
  • układanie kompozycji z figur geometrycznych
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu,
  • układanie obrazków według kolejności zdarzeń,

 

Kalendarium:

12.02 (środa) godz.: 16:30 - zebranie dla rodziców

14.02 Walentynki

19.02. Teatrzyk w przedszkolu „Rybak i żuraw”

26.02. Spotkanie z higienistką „Zęby – po co i ile?”

Piosenki:

 

Połykacz bajek

1. Jestem połykaczem bajek

(do łakomstwa się przyznaję!).

Schrupię tyle opowieści,

ile w brzuchu się pomieści.

Ref.: Mniam, mniam, mniam,

mniam, mniam, mniam.

Ja apetyt wielki mam.

Mniam, mniam, mniam,

mniam, mniam, mniam.

Każdej książce radę dam.

2. Na śniadanie zjadam pierwszy

krótki, rymowany wierszyk.

A na obiad księgę starą

(bo jest długa jak makaron!).

Ref.: Mniam, mniam…

 

Śpiewaj tak jak on

1. Szumią w lesie stare drzewa,

kos piosenkę z nami śpiewa.

Ref.: Śpiewaj, śpiewaj tak jak on:

din, don, din, don, din, don. (bis)

2. Siedzi czyżyk na gałązce,

szpak zaprosił go na koncert.

Ref.: Śpiewaj, śpiewaj…

3. Dzięcioł stuka w korę drzewa,

cały las już z nami śpiewa.

Ref.: Śpiewaj, śpiewaj...

 

Z ufoludkiem w kosmos

1. Dziś przyleciał ufoludek w swojej rakiecie.

Śmieszny ludzik, co na innej mieszka planecie.

I zaprosił na wycieczkę wszystkie dzieci,

i rakietą w wielki kosmos z nami poleci.

Ref.: Więc wsiadajcie do rakiety szybko, bo już czas!

To jest mały ufoludek – w kosmos wiezie nas!

2. Oglądamy z bliska gwiazdy oraz planety,

wszystko widać bardzo dobrze z naszej rakiety.

Ufoludek wciąż się śmieje, ucieszony.

Jak się śmieje, to się robi jasnozielony!

Ref.: Więc wsiadajcie...

3. I wracamy już na Ziemię, do naszej sali,

ufoludek śle całusy i pędzi dalej.

Może zaraz gdzieś daleko znów poleci

i zabierze na wycieczkę kosmiczne dzieci.

Ref.: Więc wsiadajcie...

Styczeń w Szarych Myszkach

Zamierzenia dydaktyczne

  1. Mijają dni, miesiące, lata…
  2. Babcia i Dziadek
  3. Jak wyglądał świat przed milionem lat
  4. Zima i zwierzęta
  • poznawanie występujących w przyrodzie następstw: dni i nocy oraz pór roku,
  • dostrzeganie upływu czasu,
  • kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do osób starszych,
  • zachęcanie do spędzania wolnego czasu na wspólnych zabawach z babcią i dziadkiem,
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej z babcia i dziadkiem,
  • wzbogacanie wiedzy na temat warunków panujących w prehistorycznym lesie,
  • budzenie zainteresowania dzieci historią Ziemi
  • utrwalanie wiadomości na temat wyglądu, sposobu życia i odżywiania się wybranych zwierząt zimą,
  • rozumienie konieczności dokarmiania zwierząt leśnych w okresie zimowym,
  • opanowanie melodii i tekstu nowej piosenki,
  • wykonanie układu ruchowego do piosenki,
  • rozwijanie sprawności rachunkowych,
  • zachęcanie do uważnego słuchania N.,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej oraz sprawności manualnej
  • nabywanie umiejętności skupiania uwagi na przekazie literackim,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • kontynuowanie rytmów,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności zgodnego współdziałania w zespole,

 

Kalendarium

09.01 - balik karnawałowy (tematyka dowolna)

13.01 - Teatrzyk "Co z tym reniferem?"

13.01 - występ dzieci z okazji Dnia Babci i Dziadka, godz.: 14:00 sala Szarych Myszek

22.01 - spotkanie z higienistką

 

 

Piosenki

Moja babcia

I. Z babcią chodzę na spacery,

z nią poznaję kwiaty, drzewa

Słucham babci opowieści

i piosenki z babcią śpiewam

 

ref.: Babciu, babciu, droga babciu

Moja dobra wróżko

Babciu daję ci w prezencie

Me małe serduszko

 

II. Kiedy zimno jest na dworze,

z babcią najprzyjemniej w świecie.

Nie wierzycie? Zapraszamy!

Przyjść możecie, jeśli chcecie.

 

ref.: Babciu, babciu, droga babciu…

 

III. Kiedy kładę się do łóżka

na fotelu babcia siada

piękne bajki swoim wnuczkom

cały wieczór opowiada

 

ref.: Babciu, babciu, droga babciu

 

Po prostu dziadek

I. Kiedy tylko mam ochotę, kiedy zechcę,

wtedy szybko na fotelu z dziadkiem siadam.

On przytula, bardzo czule i z uśmiechem

o dzieciństwie swoim pięknie opowiada.

 

Ref. Tylko teraz tak się właśnie zastanawiam,

 czy on aby nie pomylił się przypadkiem.

No bo odkąd go pamiętam, więc od zawsze,

był dorosły, był po prostu… moim dziadkiem!

 

II. Wreszcie dziadek wytłumaczył mi to wszystko

i już teraz nie mam żadnych wątpliwości,

że był kiedyś małym dzieckiem i był młody.

Teraz dziadkiem jest i dużo ma miłości.

 

Ref. I przestaję się już wreszcie zastanawiać,

bo go kocham i to wcale nie przypadkiem.

I tak sobie myślę wtedy, daję słowo,

że jest najwspanialszym w świecie... moim dziadkiem!

 

Kolega dinozaur

I. Czy znacie mojego kolegę dinozaura?

Dziś chowa się w małej książeczce.

Dawno, dawno temu mieszkał tu, na ziemi,

i o tamtych czasach opowiada chętnie.

 

Ref.: Gdy rosły na ziemi ogromne rośliny,

a wkoło wielkie wulkany dymiły,

na naszej planecie mieszkały olbrzymy,

straszne dinozaury.

Straszne dinozaury.

 

II. To wtedy powstały bezkresne oceany,

wysokie tworzyły się góry

i na wszystkich lądach, w morzach, oceanach

królowały wielkie gady – dinozaury.

 

Ref.: Gdy rosły na ziemi ogromne rośliny…

 

Dokarmiajmy ptaki

I. Przyszła zima, zasypała śniegiem cały świat,

pod kołderką skryła ziarnka i nasionka traw.

 

Ref.: Hej, wróbelki, sikoreczki, nie bójcie się zimy!

Dzieci dla was już szykują kawałki słoniny

i nasionka słonecznika, i okruszki chleba.

Będzie dla was smakołyków tyle, ile trzeba.

 

II. Zimno w lesie, zimno w parku, straszy śnieg i mróz,

ale ptaszki się nie boją, nie są głodne już.

 

Ref.: Hej, wróbelki, sikoreczki…

 

III. Zima może sypać śniegiem, mroźnym wichrem wiać,

ale ptaszki już spokojnie mogą w gniazdkach spać.

 

Ref.: Hej, wróbelki, sikoreczki…

Grudzień w Szarych Myszkach

 

Kalendarium

02.12 - pieczenie pierników

05.12 - zajęcia otwarte z rodzicami,  godz 14:30 sala Szarych Myszek

06.12 - Mikołajki

18.12 - Wigilia grupowa, spotkanie z Gwiazdorem (ubieramy się elegancko)

20.12 - teatrzyk świąteczny

 

Zamierzenia dydaktyczne

  1. Każdy może być Świętym Mikołajem
  2. Idzie zima ze śniegiem
  3. Idą święta
  • kształtowanie postaw prospołecznych,
  • uświadomienie dzieciom znaczenia miłości w życiu człowieka
  • kształtowanie sprawności językowej w zakresie nazywania uczuć (smutek, złość, miłość, radość)
  • zapoznanie z postacią biskupa Świętego Mikołaja
  • dostrzeganie w krajobrazie zmian charakterystycznych dla zimy
  • wzbogacanie wiedzy o wyglądzie płatków śniegu,
  • poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
  • stymulowanie rozwoju mowy, zachęcanie do uważnego słuchania tekstu literackiego
  • rozwijanie umiejętności matematycznych;
  • stymulowanie percepcji wzrokowej;
  • zachęcanie do zabaw i ćwiczeń ruchowych,
  • wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego;
  • rozwijanie pomysłowości i kreatywności
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie umiejętności reagowania na zmianę dynamiki,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • wzbogacanie zasobu słownictwa,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • utrwalanie pojęć: wysoko, nisko.
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole

 

Piosenki

Prezenty dla wszystkich

 

Ref. Święty Mikołaj

idzie uśmiechnięty,

bo dziś dla wszystkich

ma piękne prezenty.

 

Dla mamy szalik w tęczowe wzory,

na zimne dni i mroźne wieczory.

Dla taty kubek w kropeczki złote,

niech pije kawę, gdy ma ochotę.

Dla dzieci sanki, nowe, drewniane.

Pojdą na górkę w zimowy ranek.

I nawet śpiący na sofie kotek

dostanie dzisiaj wełniany motek.

A sam Mikołaj, bardzo zdziwiony,

dostał w prezencie piernik zdobiony.

 

Ref. Święty Mikołaj

wraca uśmiechnięty,

bo dzisiaj każdy

otrzymał prezenty.

 

Idzie zima

I.Od samego ranka pada śnieg.

Cała droga nim zasłana.

Dzieci wyszły z domów, cieszą się,

ulepiły już bałwana.

 

Ref.: Zima przyszła już,

gwiżdże wiatr, gwiżdże wiatr,

trzeszczy mróz, trzeszczy mróz.

Zima przyszła już,

gwiżdże wiatr, trzeszczy mróz.

 

 II. Narty przypiął sobie mały Krzyś,

łyżwy założyła Jola,

wszystkie dzieci jechać dzisiaj chcą

na saneczkach do przedszkola.

 

Ref.: Zima przyszła…

 

III. Nawet mały kotek cieszy się,

łapiąc w łapki płatki śniegu.

Chciał dogonić wszystkich – no i bęc,

wpadł na zaspę w pełnym biegu.

 

Ref.: Zima przyszła…

 

 

Idą święta

I. Bielutki śnieg pokrył świat,

wiatr zimny kolędy gra.

 Ref.: Już święta, święta,

choinka lampkami lśni.

Święta, święta,

wokół choinki my.

 II.Złocistych świec ciepły blask,

wigilię już zacząć czas.

 Ref.: Już święta, święta…

 III. Na stole świąteczny karp

i tyle niezwykłych dań.

 Ref.: Już święta, święta…

 IV. Prezentów ogromny stos

i życzeń świątecznych moc.

 Ref.: Już święta, święta…

V. Patrz, gwiazdka na niebie, hen,

życzenia nam wszystkim śle.

 Ref.: Już święta, święta…

Listopad w Szarych Myszkach

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne):

  • rozwijanie postaw patriotycznych związanych z tożsamością narodową.
  • nazywanie członków bliższej rodziny i dalszej rodziny
  • wzbogacanie wiedzy o swojej rodzinie,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego z członkami swojej rodziny,
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną,
  • zwracanie uwagi na architekturę, dostrzeganie różnic w wyglądzie domów,
  • poznawanie obowiązków poszczególnych członków rodziny,
  • zachęcanie do pomagania rodzicom w wykonywaniu domowych obowiązków
  • utrwalanie wiadomości na temat praw i obowiązków dziecka
  • zrozumienie konieczności zażywania lekarstw i spokojnego zachowania się podczas ich brania
  • poznawanie zasad bezpieczeństwa związanych z zażywaniem lekarstw
  • zapoznawanie z podstawowymi zasadami zdrowego odżywiania,
  • kształtowanie nawyków higienicznych
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce,
  • reagowanie na ustalone sygnały
  • rozwijanie sprawności ruchowej
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • zachęcanie do uważnego słuchania opowiadania
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • opanowanie tekstu i melodii nowej piosenki,
  • zgodne współdziałanie z innymi dla osiągnięcia wybranego celu

 

04.11 - przedstawienie teatralne w przedszkolu "Dwa Koziołki"

18.11 - spotkanie z policjantem

26.11 - wyjazd do wytwórni bombek

27. 11 - spotkanie z pielęgniarką

 

Piosenki

Moja mama i mój tata

1. To właśnie moja mama, a to mój tata,

najlepszy chyba duet z całego świata.

Gdy mama zwykle nami i domem się zajmuje,

to tata majsterkowicz wciąż wszystko reperuje.

 

Ref.: Rower, pralkę i suszarkę, i zepsuty kran,

zamek w szafce i szufladce – wszystko zrobi sam.

Czy się okno nie domyka, czy też skrzypią drzwi,

tata wszystko to naprawi w mig.

Tata wszystko to naprawi w mig.

 

2. Więc mama robi obiad, zakupy, pranie,

i o porządek w domu dba doskonale.

Upiecze pyszne ciasto i tort udekoruje,

a tata majsterkowicz wciąż wszystko reperuje.

 

Ref.: Rower, pralkę i suszarkę...

 

Urządzenia domowe

1.Do czego służy pralka?

Wiadomo, że do prania.

Do czego telewizor?

Już wiem – do oglądania.

Do czego służy kuchnia,

na pewno dobrze wiesz,

to na niej ugotujesz,

co potem chętnie zjesz.

 

2. Do czego służy szafa?

To miejsce na ubrania.

Do czego zaś odkurzacz?

Znów wiem, do odkurzania.

Do czego mikrofala,

na pewno dobrze wiesz,

w niej można podgrzać wszystko,

co potem chętnie zjesz.

 

3.Do czego służy toster?

Do chleba tostowania.

Do czego służy czajnik?

Do wody gotowania.

Do czego jest lodówka,

na pewno dobrze wiesz,

w niej możesz schłodzić wszystko,

co potem chętnie zjesz.

 

Porządki

1. Lubię czystość, więc porządek

w swym pokoju zawsze mam;

książki, misie, samochody,

każda rzecz swe miejsce ma.

 

Ref.: Co dzień rano łóżko ścielę

i podlewam kwiatki,

pozamiatam, poodkurzam,

posprzątam zabawki.

 

2. Jak to miło, gdy mój pokój

od rana czystością lśni;

nie potrzeba dużo pracy,

by porządek zawsze był.

 

Ref.: Co dzień rano...

 

Wszystkie dzieci chcą być zdrowe

1. Kto chce zdrowe ząbki mieć,

musi pastą czyścić je.

Kto chce cały czysty być,

wodą z mydłem musi się myć!

 

Ref.: Wszystkie dzieci chcą być zdrowe

i wszystkie chcą być grzeczne.

Do zabawy wciąż gotowe

i bardzo bezpieczne.

 

2. Kto chce zdrowy brzuszek mieć,

musi dobre rzeczy jeść.

Kto chce przez ulicę przejść,

musi z mamą na pasy wejść.

 

Ref.: Wszystkie dzieci chcą… / bis

 

3. Kto chce bardzo silny być,

musi co dzień mleko pić.

Kto chce rosnąć tak jak las

– gimnastyką zająć się czas!

 

Ref.: Wszystkie dzieci chcą…

 

To jest mój kraj

1.Tutaj dom mój i rodzina ukochana,

park, przedszkole, okolica dobrze znana.

A tuż obok rosną kwiaty, stare drzewa

i chór ptaków gdzieś w konarach pięknie śpiewa.

 

Ref. To jest mój kraj, to moja Polska,

ja jestem Polką, ty – Polakiem.

To nasze miejsce, tu jest nasz dom,

gdzie Wisła płynie swoim szlakiem.

 

2.Tu odkrywam, tutaj uczę się z ochotą,

jak kochać ojczyznę i jak być patriotą.

Wszędzie słychać polski język – nasz ojczysty

i rozbrzmiewa hymn tak piękny, uroczysty.

 

Ref. To jest mój kraj, to moja Polska…

 

 3. Tu, gdzie Bałtyk i gdzie Tatry – nasze góry,

których szczyty sterczą aż po same chmury.

Każde miasto, każda wioska, nawet mała,

to jest właśnie ukochana Polska cała.

 

Ref. To jest mój kraj, to moja Polska… /2×

Więcej artykułów…

  • 1
  • 2