• 6
  • 4
  • 7
  • 5

Zamierzenia dydaktyczne Luty

Tematyka zajęć Luty

Tydzień I

Baśnie, bajki i bajeczki

Tydzień II

Muzyka wokół nas

Tydzień III

Nie jesteśmy sami w kosmosie

Tydzień IV

Projekt pieniądze

 

 

Zamierzenia dydaktyczne luty

  • dokonuje oceny postępowania bohaterów literackich
  • aktywizowanie umysłu i emocji dzieci w toku odgrywania scenek dramowych
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • wzbogacanie wiedzy na temat teatru
  • utrwalanie zasad zachowania obowiązujących podczas wizyty w teatrze i oglądania przedstawienia teatralnego
  • odgrywanie scenek sytuacyjnych w teatrze cieni wg ustalonego scenariusza
  • rozwijanie sprawności ruchowej
  • utrwalanie dodawania i odejmowania w zakresie 8
  • wykorzystuje ćwiczenia orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych
  • posługiwanie się umownymi znakami- przygotowywanie do programowania
  • rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się na ustalone sygnały
  • utrwalanie umiejętności poruszania się w metrum trójdzielnym
  • rozwijanie zainteresowania literaturą dziecięcą
  • rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego
  • nabywanie odwagi wypowiadając się na forum grupy
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie logicznego myślenia
  • wzbogacanie wiedzy na temat budowy książki
  • poznawanie znaczenia nowych słów: dźwięk, muzyka, orkiestra, dyrygent, batuta
  • poznawanie dawnych i nowoczesnych urządzeń służących do rejestrowania i odtwarzania muzyki
  • muzykowanie na niektórych instrumentach perkusyjnych, rozwijanie poczucia rytmu i inwencji twórczej
  • kształtowanie poczucia sprawstwa – odczuwanie radości z wykonywanej pracy
  • zdobywanie wiadomości na temat filharmoni
  • poznawanie właściwego sposobu zachowania się na koncercie
  • wzbogacanie wiedzy na temat wielkiego polskiego kompozytora- Frederyka Chopina
  • wyrażanie przeżyć w aktywności plastycznej i ruchowej
  • reagowanie na zmiany metrum
  • utrwalanie nazw liczebników głównych i porządkowych w danym zakresie
  • odkrywanie cyfrowego zapisu liczby 9
  • zapoznanie z podziałem instrumentów muzycznych
  • zapoznanie ze znaczeniem nowych słów oraz położeniem nut na pięciolini
  • rozpoznawanie budowy instrumentów szarpanych
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo ruchowej
  • poznawanie obiektów i zjawisk występujących w kosmosie, wyglądu i nazw planet Układu Słonecznego
  • rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej
  • utrwalanie kolejności występowania planet w Układzie Słonecznym
  • rozwijanie mowy
  • poznawanie właściwości fizycznych niektórych substancji
  • wykonanie układu ruchowego do piosenki
  • przybliżenie sylwetki wielkiego polskiego astronoma- Mikołaja Kopernika
  • utrwalanie poznanych znaków matematycznych „+” „-” oraz liczb od 1-9 przelicznie w zakresie 9.
  • wzbogacanie wiedzy na temat gwiazd
  • wzbogacanie wiedzy na temat polskich pieniędzy: historii i sposobu wytwarzania
  • porównywanie wytwarzania pieniędzy dawniej i obecnie
  • rozumowanie potrzeby oszczędzania
  • poznawanie sposobów przechowywania pieniędzy
  • zapoznanie z instytucją banku
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania dłuższego tekstu literackiego
  • nazywanie i klasyfikowanie produktów ze względu na miejsce ich zakupu
  • rozwijanie umiejętności liczenia i posługiwania się pieniędzmi w sytuacjach wymiany : kupno- sprzedaż
  • buduje wielozdaniowe wypowiedzi