• 6
  • 7
  • 5
  • 4
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • ZŁOTE RYBKI

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE

GRUDZIEŃ – III TYDZIEŃ 

  1. Zima zima – świąteczne kartki.
  2. Zimowe ubrania.
  3. Choinka.
  4. Świąteczne prezenty - Gwiazdor.
  5. Wigilia grupowa.

Cele ogólne:

  • wzbogacenie wiedzy o zjawiskach przyrodniczych,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy na śniegu,
  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie instrumentu perkusyjnego – grzechotki,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • zapoznanie z tradycjami Bożego Narodzenia,
  • rozwijanie spostrzegawczości,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • rozwijanie myślenia,
  • poznawania elementów pogody charakterystycznych dla zimy,
  • rozwijanie umiejętności liczenia.

POZNAJEMY KOLORY

aczerwonyaczerwonyyyaniebieskiapomaranczowyyapomarańczowyazielonyazielonyyazielonyyyazoltya niebieski

Piosenka i wierszyki na miesiąc grudzień.

Piosenka:

  1. Lecą kule śniegowe,

Julka mknie na sankach,

lepią dzieci ze śniegu

pięknego bałwanka.

Ref.: Zatańczymy, bałwanku,

baw sie razem z nami,

teraz biegać będziemy

pomiędzy drzewami. 

  1. Wyszedł z lasu zajączek

i sarenka mała,

bo bałwanka ze śniegu

jeszcze nie widziała.

Ref.: Zatańczymy...

  1. Nasz bałwanek się cieszy:

jak tu pięknie w lesie,

śmiech wesoły daleko

echo leśne niesie.

Ref.: Zatańczymy...

 

WIERSZYKI:

„Mikołaj”

W noc grudniową księżyc świeci, 
biały śnieg się skrzy,
cicho wszędzie, śpią już dzieci,
cudne mają sny.
Spiesz się, spiesz się Mikołaju!
Zejdź z wysokich gór, 
grzeczne dzieci cię czekają,
kiedy przyjdziesz już.

„Choinka”

Kolorowe świeczki,
kolorowy łańcuch.
Wkoło choineczki
przedszkolaki tańczą.

Serduszko z piernika,
pozłacany orzech.
Ciepło jest w przedszkolu,
chociaż mróz na dworze.

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE

GRUDZIEŃ - I TYDZIEŃ

  1. Zimowy grudzień.
  2. Roztańczony bałwanek.
  3. Ubieramy choinkę.
  4. Mikołajki.
  5. Zima wokół nas.

GRUDZIEŃ - II TYDZIEŃ

  1. W oczekiwaniu na święta – tradycje bożonarodzeniowe.
  2. Świąteczna atmosfera.
  3. Kolorowe bombki.
  4. Pieczemy pierniki.
  5. Dekorujemy pierniki.

Cele ogólne:

  • wzbogacenie wiedzy o zjawiskach przyrodniczych,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy na śniegu,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania kolorów,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • poszerzanie doświadczeń związanych ze sztuką,
  • poznawanie elementów przyrody charakterystycznych dla zimy,
  • wzbogacenie wiedzy o świętach Bożego narodzenia,
  • poznawanie tradycji świątecznych.

 

Piosenka:

  1. Lecą kule śniegowe,

    Julka mknie na sankach,

    lepią dzieci ze śniegu

    pięknego bałwanka.

Ref.: Zatańczymy, bałwanku,

baw sie razem z nami,

teraz biegać będziemy

pomiędzy drzewami. 

  1. Wyszedł z lasu zajączek

    i sarenka mała,

    bo bałwanka ze śniegu

    jeszcze nie widziała.

Ref.: Zatańczymy...

  1. Nasz bałwanek się cieszy:

    jak tu pięknie w lesie,

    śmiech wesoły daleko

    echo leśne niesie.

Ref.: Zatańczymy...

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE

LISTOPAD – IV TYDZIEŃ 

  1. Dzień Pluszowego Misia.
  2. Zdrowy uśmiech.
  3. Bezpiecznie na rowerze.
  4. Mydło wszystko umyje.
  5. W zdrowym ciele zdrowy duch – wiem jak dbać o zdrowie.

  Cele ogólne:

  • · rozwijanie umiejętności liczeni oraz szeregowania,
  • · wdrażanie do dbania o własne zdrowie,
  • · utrwalanie znajomości numeru alarmowego 112,
  • · rozwijanie słuchu muzycznego,
  • · propagowanie zdrowego żywienia,
  • · rozwijanie postawy prozdrowotnej,
  • · rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • · utrwalanie wiedzy dotyczącej dbania o swoje zdrowie,
  • · rozwijanie mowy,
  • · rozwijanie zdolności manualnych.

  

Piosenki:

„Mydło”

Mydło lubi zabawę w chowanego pod wodą ,
Każda taka zabawa jest wspaniałą przygodą ,
Kiedy dobry ma humor to zamienia się w pianę ,
A jak znajdzie gdzieś słomkę, puszcza bańki mydlane. 

Ref.: 
Mydło wszystko umyje, nawet uszy i szyję, 
Mydło, mydło pachnące jak kwiatki na łące 

Mydło lubi kąpiele, kiedy woda gorąca,
Skacząc z ręki do ręki, złapie czasem zająca ,
Lubi bawić się w berka, z gąbką chętnie gra w klasy,
I do wspólnej zabawy wciąga wszystkie brudasy.

  

„Szczotka, pasta..”

Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda, tak się zaczyna wielka przygoda. 
Myję zęby, bo wiem dobrze o tym, kto ich nie myje ten ma kłopoty,
Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć. 

Szczotko, szczotko, hej szczoteczko, ooo
Zatańcz ze mną, tak w kółeczko, ooo
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo 
Po jedzeniu, kręć się żwawo, ooo 
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo 
Po jedzeniu kręć się za żwawo, ooo. 

Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć.

Więcej artykułów…